Michala Gregorová
Šest nových investic, jeden částečný exit, růst e-commerce urychlený covidem. A taky dvacáté narozeniny, osmnáct nových epizod Cinkátka a pohádky pod stromeček. Rok 2020 toho přinesl ještě daleko víc a tady je jeho shrnutí z našeho pohledu.

I v roce 2020 jsme investovali a do portfolia přibylo několik skvělých firem:
Loni se odehrál také jeden úspěšný exit, nicméně počítá se tak napůl, protože v polském Displate jsme si malý podíl ještě ponechali.
Loňské shrnutí jsme končili absolutním rýmem "Všechno dobré do 2020, kdy nám bude 20." Asi nepřekvapí, že většina plánů na to, jak dvacetiny oslavit, pochopitelně selhala. Nicméně v září jsme přece jen jednu party stihli. Venkovní, v Jablonci u přehrady. Byla moc fajn.
Stihli jsme uspořádat také dvě founders dinner. Jednu těsně před nástupem první covidové vlny. Druhou, červnovou, jsme vizionářsky nazvali jako "post-covidovou".
V té souvislosti je zajímavé se ohlédnout za predikcí našeho Ondry Rašky, ve které se snažil Ondra odhadnout vývoj v covidovém světě až do roku 2023. V létě jsme si říkali, že se příliš netrefil a byl moc pesimistický. Teď už si to nemyslíme.
Rok 2020 byl pro nás ve znamení podcastů. Pro Cinkátko jsme natočili 18 nových epizod a před Vánoci jsme navíc všem digitálním rodičům nadělili 2. sérii pohádkového podcastu Kolíbka.
V Miton týmu se rozrůstáme tempem 1-2 nových členů za rok. Trend se potvrdil, loni jsme do role investičního manažera přivítali Tomáše Jirouška.
Naopak hodně moc se rozrůstala většina našich firem. Covid zrychlil vývoj v oblasti technologií a e-commerce o několik let, takže práce bylo opravdu hodně.
Bonus: Jednotlivá měsíční shrnutí
Sdílet článek
(tisková zpráva) Startup, který na Stanfordu založili Johanna von der Leyen a Marek Miltner, mění způsob, jakým firmy a veřejné instituce pracují s geoprostorovými daty. Komplexní analýzy a rozhodování o fyzické infrastruktuře aktuálně vyžadují GIS specialisty. S PangeAI stačí napsat prompt. Cílem je učinit fyzický svět stejně prohledatelným a srozumitelným jako ten digitální.
Většina e-shopů dnes stále řídí ceny a sortiment spíš „pocitově“ než na základě tvrdých dat. Ruční kontrola konkurence, jednoduché cenové skripty nebo statické marže často nestačí v prostředí, kde se ceny mění několikrát denně. Právě na tento problém cílí projekt DeepScout, za kterým stojí Honza Mittner – host nového dílu našeho podcastu Cinkátko.
(tisková zpráva) I když firmy dobře vědí, že je může AI výrazně zefektivnit, většina se nedostane dál než k placenému ChatGPT účtu pro zaměstnance. Motivace ke zkoušení nových přístupů jim přitom nechybí, většina selže až v implementační fázi. Problém je v přístupu, které firmy vůči AI uplatňují, když k ní přistupují jako ke klasickému softwaru. A právě tady na scénu přichází Bandits, nový projekt Jiřího Štěpánka, Kryštofa Mitky a Mitonu.
