Michala Gregorová
Několik rozdílů oproti shrnutí roku 2017: Letos to vůbec není tak vtipné. Taky chybí exit velikosti Slevomatu, ale zas jsme do rodiny přibrali tři nové členy (oficiálně, ve skutečnosti jich bylo víc). A začali jsme víc psát na Twitter, takže už stejně všechno víte.
Reality a gastronomie. Reas, Grason a Qerko jsou tři nové přírůstky roku 2019.
Už pár let patří do naší rodiny firem Rossum a Twisto. Rossum, který díky umělé inteligenci (AI) rozpoznává dokumenty způsobem, jakým to umí lidi, raisoval peníze v největším českém seedovém kole - 3,5 milionu dolarů do něj kromě nás a StartupYardu vložily britská VC LocalGlobe a SeedCamp.
11,5 milionů Euro získalo v B-kole Twisto, fintech startup, který zjednodušuje každodenní placení. Jeho CEO Michal Šmída shrnul, co to bylo za práci. Kromě toho Twisto v Česku v první vlně spustilo Apple Pay a úspěšně expandovalo do těžkého Polska.
Další velkou expanzi si na konci roku připsal největší český online supermarket Rohlík, který začal rozvážet nákupy v Budapešti pod značkou Kifli. V plánu jsou další velká evropská města, výrazný zisk a kupa novinek pro ještě spokojenější zákazníky. Poslechněte si šéfa Rohlíku Tomáše Čupra v aktuálním Czechcrunch podcastu.
I v miliardovém Bonami, e-shopu s nábytkem a krásnými věcmi, se s příchodem nového CEO Pavla Vopařila děje spousta věcí. Otevření první kamenné výdejny je jen začátek.
Změnu CEO prošlo i Driveto, největší český online prodejce aut, a také předávka mezi Fandou Peterkou a Adamem Szabó proběhla hladce. Důkazem je třeba 700 aut prodaných v rámci Driveto Klubu.
Zahálka se nepěstuje ani ve vyhledávači módy GLAMI. To letos expandovalo hned do několik nových zemí, pustilo visual search (stejně jako náš vyhledávač nábytku Biano), průvodce materiály a taky vyhledávač udržitelné módy na doméně .eco.
Nejtvrdší prací v Mitonu bylo hromadné focení na titulní stranu Forbesu. Kromě toho jsme loni oprášili web a taky založili Instagram, abychom měli kam dávat všechna ta roztomilá zvířata z našich kanceláří.
Protože jsme povahou spíš introvertní, takže nikdo nechce nikam chodit povídat, ale chceme, abyste o nás věděli, protože je u nás dobře, začali jsme točit podcast. Jmenuje se Cinkátko a nové epizody přibývají nepravidelným, ale odhodlaným tempem.
Občas se ale rádi potkáváme i ve více lidech, třeba na jarní a podzimní founders dinner a květnovém offsitu. Taky si k nám do Karlína zveme hosty a nenatáčíme je. Loni to byli třeba Šimon Vostrý, Pavel Zima, Filip Brýdl, Tomáš Havryluk, Jirka a Petr Královi, Alžběta Doležalová, Mendel Kaelen nebo Sebastian James.
Taky nám do týmu přibyla Anička a další takové chytré lidi bychom rádi ještě našli. Nejste to vy?
Loučíme se cimrmanovským absolutním rýmem:
Všechno dobré do 2020, kdy nám bude 20.
A taky jedním videem z našich kanceláří:
Bonus: Jednotlivá měsíční shrnutí
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?