Michala Gregorová
Rossum získal 3,5 mil. dolarů od investorů z UK, US a Česka. Startujeme podcast a začínáme tématem zákaznické zkušenosti. Na konec přidáváme tipy, co číst a poslouchat za dlouhých zimních večerů, protože na to teď máme všichni ve vrcholící vánoční sezóně spoustu času.
Rossumu se podařila zřejmě největší česká seedová investice (a nejlepší fotka founderů - zleva Petr Baudiš, Tomáš Gogár, Tomáš Tunys). Psal o tom TechCrunch i VentureBeat, celkem už Rossum od investorů včetně Mitonu získal přes 100 miliónů korun.
Venku jsou první díly našeho podcastu, kterému říkáme Cinkátko. Další jsou na cestě, moderovat bude i David Špinar a vezme si jak jinak než marketingová témata.
Podcasty začínáme sérií čtyř rozhovorů na téma zákaznické zkušenosti. Je to důležitá oblast, ale málokterá firma nad ní systematicky přemýšlí a dívá se na svůj produkt pohledem "zvenku dovnitř". CX je taky vnímaná jako "softová" oblast bez přímého a měřitelného dopadu do byznysu. Naši hosté vás přesvědčí, že ani jedno není pravda.
Tomáše Hodbodě podrobně vyzpovídal Czechcrunch, řeč byla o plánech GLAMI na to, stát se největším módním katalogem na světě a taky o spuštění vyhledávače udržitelné módy Glami.eco.
Sense Arena v NHL. První klub NHL používá VR trénink od Sense Areny! Konkrétně jsou to Las Vegas Golden Knights, jejichž šéf Kerry Bubolz k tomu dodává: "Sense Arena’s cutting-edge technology will provide hockey players of all skill levels with an innovative way to develop their skills." Více o tom píše třeba americký Forbes.
Rostou rychle. Deloitte vyhlásil svůj žebříček nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě a Česko v top50 bodovalo hned devatenáckrát. My posíláme gratulace do GLAMI, Rohlíku a GoOutu.
Rohlík podruhé. Rychlý růst Rohlíku je všechno, jen ne náhoda. Tým Tomáše Čupra na něm maká každý den, velkou novinkou je akvizice velkoobchodní a výrobní částí Sklizeno. O rohlíkovské expanzi do zahraničí, třeba do Budapešti a Vídně, si můžete přečíst v tomto rozhovoru na E15.cz.
Miton tým se rozrostl o novou členku. Na pozici associate, kterou interně přezdíváme “padawan”, přišla z Corpinu Anna Paličková.
Společná fotka z "plusjedničkové snídaně" na téma radikální upřímnosti. Pokud byste se chtěli přijít podívat na další vydání (10.1. je téma "Jak mluvit o sexu, aby to nebylo divné" a 14.2. "I am remarkable", což je Google workshop pro ženy), stačí znát někoho z Mitonu, Biana, GLAMI, Driveta nebo Sense Areny, kdo vás vezme s sebou:)
Co číst, poslouchat a sledovat
P. S. Není to nic nového, ale je to stále aktuální. Hledáme lidi. Resp. naše firmy je hledají. Na všechny možné pozice. Pokud vás aktuální práce moc nebaví, mrkněte se na otevřené pozice. Když jste dočetli až sem, tak vás skoro určitě chceme :)
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?