Tomáš Hodboď

Tým partnerů Mitonu posílil v roce 2013 po úspěšném exitu srovnávače Heureka, který pomáhal budovat. Dnes má jako CEO na starost módní vyhledávač GLAMI. S rodinou žije v Praze a věří, že mu pod rukama vyroste globální projekt.

Tomáš Hodboď

Současné projekty

Glami

Biano

Projekty z minulosti

Donio

Heureka

Oblasti zájmu

AI, augmented workforce

E-commerce

Spolu s Michalem Jirákem budoval od roku 2006 cenový srovnávač Heureka, který o šest let později koupila internetová skupina Allegro. Tomáš následně portál pod novým majitelem vedl, chtěl si vyzkoušet pozici CEO. “Byla to dobrá zkušenost, ale na mě to bylo moc korporátní prostředí, táhlo mě to zpátky,” vzpomíná na dobu, kdy se stal pátým partnerem Mitonu.

Do Mitonu se vrátil v roce 2013 a opět spojil síly s Michalem Jirákem. Když přemýšleli, kam napnou své síly, rozhodli se pro oblast módy. “Je to největší kategorie v e-commerce a stále rychle roste. Celosvětově v byznysu s módou protečou tři biliony dolarů a vstup do online světa je klíčová otázka všech hlavních značek,” naznačuje Tomáš, kterému kamarádi a kolegové neřeknou jinak než Hoťák. Úvaha tedy byla jasná: pojďme udělat službu, která lidem pomůže se v nabídce eshopů a módních brandů vyznat a která zároveň poslouží jako inspirace. A tak vznikl módní vyhledávač GLAMI, kde Tomáš působí jako CEO.

První střípky zdrojového kódu GLAMI vznikly v létě 2013, v Česku služba odstartovala tentýž rok v říjnu. A celkem rychle se ukázalo, že původní překlad, že lidé ocení službu, která jim pomůže s výběrem, byl správný. Dnes GLAMI působí v 17 evropských zemí a jen v roce 2020 zprostředkovalo partnerským obchodům nákupy za více než 200 mil. euro.

“Módní trendy se neustále mění. Značky přicházejí a zase mizí, mladí lidé objevují nové styly, někdy se pro ně vrací do minulosti. GLAMI je tu od toho, aby pomohlo vyprávět tyhle příběhy, ale současně zůstalo neutrální a nesoudilo,” dodává Tomáš.

Články s Tomášem

Jak se z Glami stal evropský hráč v online módě: 5 hlavních ingrediencí

Je jednou z těch velmi úspěšných technologických firem, o kterých se mezi zasvěcenými dobře ví, ale v médiích je příliš nevidíte. Z Glami se během 10 let stal největší vyhledávač a online katalog módního zboží a doplňků. Působí ve 13 zemích, jeho zákazníci udělají téměř půl milionu objednávek měsíčně a módní e-shopy si díky němu letos připočítají 4 mld. Kč k tržbám. Velkou a ziskovou mezinárodní firmou se Glami, které dnes jako CEO vede Ján Kešelák, nestalo jen tak.