Biano
(Tisková zpráva) Do hlavní sezóny vstupuje vyhledávač nábytku Biano s novým vedením. Na pozici CEO nově působí Peter Hupka, dvojkou ve firmě je dosavadní CMO Ondřej Bolkovec, který nyní zastává pozici provozního ředitele (COO). Projekt z portfolia investiční skupiny Miton, který loni přivedl partnerským e-shopům objednávky za 1,7 mld. korun a je ziskový, má s novým vedením ještě ambicióznější plány.
Nový CEO Peter Hupka je s Bianem od srpna, kdy přišel na pozici Head of Business Development. Za sebou má například pětiletou zkušenost z módního vyhledávače Glami, který taky patří do portfolia Mitonu a kde působil jako Head of Country Management. V roli CEO střídá Michaela Zelinku, který z Biana odešel budovat vlastní projekt. Nové vedení Biana bude spolu s Peterem Hupkou tvořit Ondřej Bolkovec. Ten je ve společnosti již sedm let v roli šéfa marketingu, nyní se posune do pozice COO.
Biano již nyní působí na osmi trzích, konkrétně v Česku, na Slovensku, v Rumunsku, Maďarsku, Itálii, Řecku, Nizozemsku a Portugalsku. Na každém z těchto trhů mu patří přední pozice, co se týče počtů partnerských e-shopů a zalistovaných produktů. Služba poskytuje zákazníkům nejjednodušší cestu k nábytku a bytovým doplňkům přesně podle jejich vkusu. Biano umožňuje objevovat a porovnávat nábytek napříč celým trhem, a to i díky vlastnímu AI řešení pro katalogizaci a doporučování podobných produktů.
Peter Hupka komentuje budoucnost firmy takto: „Biano má obrovský potenciál. Nejsme jen platforma, jsme ekosystém a náš závazek vůči našim partnerům, kterých je přes tři tisíce v 8 zemích je obrovský. Zvlášť v době, kdy se celé e-commerce prvně v historii nedaří růst a obchody musejí hledat nové, efektivnější cesty k zákazníkům. Je mi ctí vést Biano do této další kapitoly společně s Ondřejem.“
Ondřej Bolkovec dodává: "Naším cílem je poskytnout uživatelům nejširší a zároveň nejpersonalizovanější zážitek z nakupování v oblasti nábytku a dekorací. Chápeme sílu automatizace a AI, proto je využíváme při zjednodušování procesů a škálování velikosti firmy. Našim cílem v příštích letech je přivést partnerům objednávky za 3 mld. korun a ještě příští rok expandovat do další země. Velkým tématem příštího roku bude rovněž spolupráce s interiérovými designéry, pro které chystáme nové funkce a nástroje.“
"V Mitonu nás baví dávat příležitost všem, kdo mají drive a ambici. S Peterem a Ondrou pracujeme již několik let, proto jsme si byli jistí, že jsou skvělou volbou. Pod jejich vedením Biano dále upevní svoji pozici místa, kde většina uživatelů začíná cestu za inspiracemi, jak zkrášlit svůj domov," uzavírá partner Mitonu Tomáš Hodboď.
Kontakt pro média
Ondřej Bolkovec
ondrej.bolkovec@biano.com
736 741 560
Sdílet článek
Kombinace velmi praktických rad pro foundery (prvních 40 minut) a postřehů k budoucnosti AI, zábavy a vlastně celé západní společnosti. Rasty Turek v USA založil několik úspěšných projektů (jeho Pex v 2021 naraisoval 57M dolarů od Tencentu a právě se prodává), a i když už ho to párkrát málem zabilo (nebo spíš právě proto), nasbíral za 20 let zkušenosti jako málokdo z našeho regionu.
Kristína Čahojová v San Francisku buduje svůj femtech startup Kegg, který pomáhá ženám rychleji otěhotnět. Nedávno podepsala term sheet na series A. Nevybrala si přitom lehkou cestu, protože produktem je hardware, který se každé ráno vkládá do vagíny, navíc jde o medicínské zařízení, jehož tvrzenou účinnost musí schvalovat FDA.
Když se slovensko-český Around prodal v roce 2022 za 6 miliard korun Miru, byl to v našich končinách rekordní exit. Jak mohl Around uspět v konkurenci Google Meet či Zoomu? Jaká produktová vize přiměla zkušené foundery věřit, že našli mezeru na trhu? O tom všem, a hlavně o jeho produktové roli v Aroundu, Miru i Mixpanelu jsme se bavili s Vladem Hrudou. Ten aktuálně působí jako Group Product Manager v Miro, v Aroundu byl od roku 2021.