Michala Gregorová
Nejen pronajímání bytu je dřina. Stejně složité bývá nemovitost dobře prodat. Jistě, můžete si najmout makléře a ten se o vše postará. Jenže jak poznáte spolehlivého? A jak víte, že jím navrhovaná cena je ta nejlepší? Těžko. Zjednodušit celý prodej bytu či domu a postupně ho celý digitalizovat chce český projekt Reas, do kterého jsme se rozhodli investovat 10 miliónů korun.

Ačkoliv je Reas na trhu teprve rok, už se díky němu prodaly stovky nemovitostí za více než půl miliardy korun. Díky čemu se mu to daří?
Reas propojuje zájemce o prodej nemovitosti s těmi nejlepšími makléři na trhu. Bez ohledu na to, k jaké realitní kanceláři makléř patří. Reas po makléřích vyžaduje kvalitní služby, spolehlivost a transparentní přístup a v průběhu prodeje jim kouká pod ruce, aby se ujistil, že klient dostává tu nejlepší péči.
“Kromě analýzy inzerátů a všech dostupných dat napříč realitními agenturami makléře také několik měsíců osobně testujeme, než s nimi vůbec zahájíme spolupráci. Nechceme, aby na neprůhlednosti realitního trhu tratili obyčejní lidé, pro které je prodej nemovitosti obvykle zásadním životním krokem,” vysvětluje co-founder Reasu Michal Makoš.
Vedle doporučení spolehlivého makléře má Reas pro klienta další zásadní přínos. Díky informacích o skutečných prodejních cenách a jejich inteligentnímu strojovému zpracování umí poznat, za jakou cenu je možné nemovitost prodat.
“V Mitonu nás zajímají projekty, které díky technologiím zlepšují život zákazníkům a nastolují nové pořádky v oblastech, které tradičně nejsou pro lidi příliš přátelské či přehledné. Vizí Reasu je digitalizovat celý proces prodeje nemovitosti a postarat se o to, že klient byt či dům prodá za tu nejlepší možnou cenu. Projekt sledujeme od samotného začátku a tým Reasu odvádí fantastickou práci, proto jsme se rozhodli do Reasu investovat a získat tak menšinový podíl,” komentuje investici CEO Mitonu David Špinar.
Reas se po Ideálnínájemce.cz stává dalším členem Miton portfolia z oblasti realit. Do projektu kromě Mitonu investoval i David Duroň.
Sdílet článek
(tisková zpráva) Startup, který na Stanfordu založili Johanna von der Leyen a Marek Miltner, mění způsob, jakým firmy a veřejné instituce pracují s geoprostorovými daty. Komplexní analýzy a rozhodování o fyzické infrastruktuře aktuálně vyžadují GIS specialisty. S PangeAI stačí napsat prompt. Cílem je učinit fyzický svět stejně prohledatelným a srozumitelným jako ten digitální.
Většina e-shopů dnes stále řídí ceny a sortiment spíš „pocitově“ než na základě tvrdých dat. Ruční kontrola konkurence, jednoduché cenové skripty nebo statické marže často nestačí v prostředí, kde se ceny mění několikrát denně. Právě na tento problém cílí projekt DeepScout, za kterým stojí Honza Mittner – host nového dílu našeho podcastu Cinkátko.
(tisková zpráva) I když firmy dobře vědí, že je může AI výrazně zefektivnit, většina se nedostane dál než k placenému ChatGPT účtu pro zaměstnance. Motivace ke zkoušení nových přístupů jim přitom nechybí, většina selže až v implementační fázi. Problém je v přístupu, které firmy vůči AI uplatňují, když k ní přistupují jako ke klasickému softwaru. A právě tady na scénu přichází Bandits, nový projekt Jiřího Štěpánka, Kryštofa Mitky a Mitonu.
