Michala Gregorová
Nejen pronajímání bytu je dřina. Stejně složité bývá nemovitost dobře prodat. Jistě, můžete si najmout makléře a ten se o vše postará. Jenže jak poznáte spolehlivého? A jak víte, že jím navrhovaná cena je ta nejlepší? Těžko. Zjednodušit celý prodej bytu či domu a postupně ho celý digitalizovat chce český projekt Reas, do kterého jsme se rozhodli investovat 10 miliónů korun.
Ačkoliv je Reas na trhu teprve rok, už se díky němu prodaly stovky nemovitostí za více než půl miliardy korun. Díky čemu se mu to daří?
Reas propojuje zájemce o prodej nemovitosti s těmi nejlepšími makléři na trhu. Bez ohledu na to, k jaké realitní kanceláři makléř patří. Reas po makléřích vyžaduje kvalitní služby, spolehlivost a transparentní přístup a v průběhu prodeje jim kouká pod ruce, aby se ujistil, že klient dostává tu nejlepší péči.
“Kromě analýzy inzerátů a všech dostupných dat napříč realitními agenturami makléře také několik měsíců osobně testujeme, než s nimi vůbec zahájíme spolupráci. Nechceme, aby na neprůhlednosti realitního trhu tratili obyčejní lidé, pro které je prodej nemovitosti obvykle zásadním životním krokem,” vysvětluje co-founder Reasu Michal Makoš.
Vedle doporučení spolehlivého makléře má Reas pro klienta další zásadní přínos. Díky informacích o skutečných prodejních cenách a jejich inteligentnímu strojovému zpracování umí poznat, za jakou cenu je možné nemovitost prodat.
“V Mitonu nás zajímají projekty, které díky technologiím zlepšují život zákazníkům a nastolují nové pořádky v oblastech, které tradičně nejsou pro lidi příliš přátelské či přehledné. Vizí Reasu je digitalizovat celý proces prodeje nemovitosti a postarat se o to, že klient byt či dům prodá za tu nejlepší možnou cenu. Projekt sledujeme od samotného začátku a tým Reasu odvádí fantastickou práci, proto jsme se rozhodli do Reasu investovat a získat tak menšinový podíl,” komentuje investici CEO Mitonu David Špinar.
Reas se po Ideálnínájemce.cz stává dalším členem Miton portfolia z oblasti realit. Do projektu kromě Mitonu investoval i David Duroň.
Sdílet článek
Tereza Tížková z E2B buduje vztahy s vývojáři a AI agenti jsou její každodenní téma. Z podstaty své práce je totiž neustále v kontaktu s novými AI nástroji, a má tak velký vhled do toho, co se na tech scéně děje. Co všechno už AI agenti umí? Proč už je využívají i velké firmy? A proč si myslí, že je hloupost označovat AI agenty jako hype?
Startup Grason, který v roce 2018 založili Karel Mařík s Jarmilou Kowolowskou jako platformu pro flexibilní zajištění restauračního personálu, vstupuje do nové fáze. Jeho novým majitelem se stal Miton, který byl v Grasonu od roku 2019 investorem, a novou CEO Anna Pánková. Ta má za úkol Grason rozvinout novým směrem, tak aby restauratérům sloužil ke kompletnímu personálnímu řízení jejich podniku.
(tisková zpráva) Platforma pro zprostředkování operativního leasingu Driveto se prodává. Od investiční skupiny Miton, která byla zakládajícím investorem Driveta, společnost kupují internetový podnikatel a founder Driveta František Peterka (na úvodní fotografii) a společnost tibiQ Holding SE, která je v automotive prostředí etablovanou značkou. Noví majitelé získali v Drivetu každý 50procentní podíl.