David Špinar
Miliardové Bonami bude mít od června nového šéfa. Stane se jím “náš” Pavel Vopařil. Vystřídá Davida Šišku, který zamíří opačným směrem, k nám do Mitonu.
S Davidem nás pojí dlouhá společná historie. Možná už si nebudete pamatovat na projekt Kouzelná Almara, díky kterému jsme Davida v roce 2013 poznali. Dost jistě ale budete znát Bonami, které poslední tři roky vedl a celkem s ním strávil pět let života.
Když David do Bonami přišel, tvořilo tým 15 lidí. Když si po Vaškovi Štruplovi přebíral pozici CEO, čítala firma 45 lidí a dosáhla čtvrtmiliardového obratu. Po třech letech už je to miliarda, 160 lidí v kanceláři a další ve skladu. Bonami se pod Davidovým vedením ztrojnásobilo a “rule of 3” opět prokazuje svoji platnost.
Bonami je teď ve fázi, kdy využije Pavlovy dlouholeté manažerské zkušenosti. Pavel má za sebou působení v managementu vydavatelství Economia a portálu Centrum.cz a také poradenské společnosti McKinsey. Poslední více než rok působil jako venture partner Mitonu, zodpovědný právě za Bonami, kde je i minoritním akcionářem. Součástí Mitonu se stal loni poté, co vedl miliardový prodej Slevomatu.
"Pavel mi v posledním roce hodně pomáhal s laděním a řízením firmy, při tom jsem mohl na vlastní oči vidět jeho tah na branku a přidanou hodnotu. Můžu proto s klidným srdcem říct, že Pavel je v této chvíli ten pravý člověk, kterému vedení firmy předat,” komentoval změnu David.
A my v Mitonu jsme rádi, že naše společná historie pokračuje. Na českém trhu není příliš lidí, kteří by za sebou měli několikaleté zkušenosti s řízením rychle rostoucí, a přitom už obratově velké internetové firmy. David je má a my zase máme v portfoliu několik projektů, které podobná životní fáze čeká a jeho zkušenosti tak pro ně mohou být neocenitelné.
David bude v Mitonu v pozici Entrepreneur-In-Residence hledat nové příležitosti venku i v aktuálním portfoliu. A protože díky své povaze miluje rozjíždění nových projektů, je velmi pravděpodobné, že brzy nějaký společně vymyslíme. Zbývající čas bude David logicky věnovat Bonami, kde je minoritním akcionářem a kde zůstává v roli předsedy představenstva.
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?