Michala Gregorová
Investiční skupinu Miton posílil od nového roku Pavel Vopařil. Z pozice s označením Venture Partner se v rámci portfolia Mitonu bude starat o rozvoj dvou jeho firem, Bonami a Lavito International, do kterých zároveň vstupuje jako investor.
Pavel Vopařil má mnohaleté zkušenosti jak z online prostředí, tak z poradenského byznysu. Dříve působil například ve vedení vydavatelství Economia, portálu Centrum.cz či ve společnosti McKinsey. Věnoval se také poradenství při fúzích a akvizicích. Do Mitonu se přidává poté, co během loňského roku vedl prodej Slevomatu do rukou britské skupiny Secret Escapes, což byl největší exit v historii Mitonu.
“Prodej Slevomatu pro mě byl skvělou profesní zkušeností a také možností poznat, že v Mitonu jsou velké příležitosti a bezvadní lidé, se kterými bych chtěl dál pracovat. Miton za svou více než sedmnáctiletou historii několikrát dokázal od nuly vybudovat velmi úspěšné internetové firmy. Jsem moc rád, že se na jeho budoucím rozvoji mohu podílet,” říká Pavel Vopařil.
Lavito International aktuálně operuje v Polsku a Turecku. Bonami, online obchod s nábytkem a doplňky pro domácnost, nyní působí už na čtyřech evropských trzích a chystá se dále expandovat. Těmto firmám bude Pavel Vopařil pomáhat ve strategických záležitostech a v klíčových rozvojových otázkách. Zároveň bude úzce spolupracovat a podporovat CEO obou společností.
“Věřím, že Pavel ve spolupráci s CEO Bonami, Davidem Šiškou, dál posílí úspěšný vývoj a rychlý růst firmy. Příchod Pavla do našeho týmu je dalším krokem ve snaze Mitonu přivádět do svého středu velké talenty a zvětšovat tak nejen vlastní expertízu, ale i rozšiřovat kapacity pro rozvoj projektů. Díky nástupu Pavla budu mít více času soustředit se na hledání nových příležitostí a posilování pozic celé skupiny v zahraničí, kde už nyní máme zhruba polovinu našich aktivit a obratu,” říká Václav Štrupl, partner Mitonu a zakladatel Bonami.
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?