Michala Gregorová
Investiční skupinu Miton posílil od nového roku Pavel Vopařil. Z pozice s označením Venture Partner se v rámci portfolia Mitonu bude starat o rozvoj dvou jeho firem, Bonami a Lavito International, do kterých zároveň vstupuje jako investor.

Pavel Vopařil má mnohaleté zkušenosti jak z online prostředí, tak z poradenského byznysu. Dříve působil například ve vedení vydavatelství Economia, portálu Centrum.cz či ve společnosti McKinsey. Věnoval se také poradenství při fúzích a akvizicích. Do Mitonu se přidává poté, co během loňského roku vedl prodej Slevomatu do rukou britské skupiny Secret Escapes, což byl největší exit v historii Mitonu.
“Prodej Slevomatu pro mě byl skvělou profesní zkušeností a také možností poznat, že v Mitonu jsou velké příležitosti a bezvadní lidé, se kterými bych chtěl dál pracovat. Miton za svou více než sedmnáctiletou historii několikrát dokázal od nuly vybudovat velmi úspěšné internetové firmy. Jsem moc rád, že se na jeho budoucím rozvoji mohu podílet,” říká Pavel Vopařil.
Lavito International aktuálně operuje v Polsku a Turecku. Bonami, online obchod s nábytkem a doplňky pro domácnost, nyní působí už na čtyřech evropských trzích a chystá se dále expandovat. Těmto firmám bude Pavel Vopařil pomáhat ve strategických záležitostech a v klíčových rozvojových otázkách. Zároveň bude úzce spolupracovat a podporovat CEO obou společností.
“Věřím, že Pavel ve spolupráci s CEO Bonami, Davidem Šiškou, dál posílí úspěšný vývoj a rychlý růst firmy. Příchod Pavla do našeho týmu je dalším krokem ve snaze Mitonu přivádět do svého středu velké talenty a zvětšovat tak nejen vlastní expertízu, ale i rozšiřovat kapacity pro rozvoj projektů. Díky nástupu Pavla budu mít více času soustředit se na hledání nových příležitostí a posilování pozic celé skupiny v zahraničí, kde už nyní máme zhruba polovinu našich aktivit a obratu,” říká Václav Štrupl, partner Mitonu a zakladatel Bonami.
Sdílet článek
(tisková zpráva) Startup, který na Stanfordu založili Johanna von der Leyen a Marek Miltner, mění způsob, jakým firmy a veřejné instituce pracují s geoprostorovými daty. Komplexní analýzy a rozhodování o fyzické infrastruktuře aktuálně vyžadují GIS specialisty. S PangeAI stačí napsat prompt. Cílem je učinit fyzický svět stejně prohledatelným a srozumitelným jako ten digitální.
Většina e-shopů dnes stále řídí ceny a sortiment spíš „pocitově“ než na základě tvrdých dat. Ruční kontrola konkurence, jednoduché cenové skripty nebo statické marže často nestačí v prostředí, kde se ceny mění několikrát denně. Právě na tento problém cílí projekt DeepScout, za kterým stojí Honza Mittner – host nového dílu našeho podcastu Cinkátko.
(tisková zpráva) I když firmy dobře vědí, že je může AI výrazně zefektivnit, většina se nedostane dál než k placenému ChatGPT účtu pro zaměstnance. Motivace ke zkoušení nových přístupů jim přitom nechybí, většina selže až v implementační fázi. Problém je v přístupu, které firmy vůči AI uplatňují, když k ní přistupují jako ke klasickému softwaru. A právě tady na scénu přichází Bandits, nový projekt Jiřího Štěpánka, Kryštofa Mitky a Mitonu.
