Michala Gregorová
GLAMI rekapitulovalo 2018 a zveřejnilo cíle pro letošek. Twisto spustilo Apple Pay. Sense Arena dobývá Ameriku, Grason vyhrává soutěže a Rohlík expanduje.
„There is no way back if you make your plans public,“ twítoval Tomáš Hodboď s odkazem na dokument GLAMI goes to 2019. Dočtete se v něm, že e-shopy s módou loni díky GLAMI utržily 2 miliardy Kč. Zajímavých čísel, trendů a plánu na letošek je text plný.
O miliardových tržbách Bonami jsme psali už minule, takhle vypadá veřejná verze zprávy včetně podrobností.
Kobercový mediální nálet, který vyústil ve stovky zmínek, uskutečnilo minulý týden Twisto. Tomu se podařilo spustit Apple Pay pro svoje zákazníky hned v první vlně, vedle několika klasických bank. Pokud tedy vaše banka Apple Pay nepodporuje, stačí si založit účet u Twista.
Sense Arena po CESu pokračuje ve svém tažení Amerikou. V USA má tři nové instalace a taky nového managing directora pro Severní Ameriku, bývalého VP Eurotelu Garrisona Macriho. K tomu se Sense Arena chystá do Minnesoty na největší hokejovou výstavu.
Žen ve startupech je stále příliš málo. Změnit se to pokouší tak é soutěž Women Startup Competition. Letošním vítězem se díky co-founderce Jarmile Kowolowské stal Grason, který patří do MITON rodiny firem.
Zásadní posilu a expanzi do Maďarska ohlásil Rohlík. Do představenstva přišel Martin Dlouhý, jehož retailovým zkušenostem se v Česku může málokdo rovnat. Martin šéfoval slovenskému Tesku, ale třeba také indickému Makru a českému McDonaldu. Na starost dostane mimo jiné právě rozšíření Rohlíku do Maďarska.
Hosty povídání na téma influencer marketingu byli v únoru bráchové Jirka a Petr Královi. Takhle velmi otevřené povídání vypadalo alespoň na fotkách. Už 6. března u nás přivítáme dlouholetého CEO Seznamu Pavla Zimu. Kdybyste chtěli dorazit, zkuste napsat na michala.gregorova@miton.cz - pár hostů zvenku budeme umět vmáčknout:)
Co číst a co poslouchat:
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?