Michala Gregorová
Ve shrnutí zimy 2022 lze jen těžko nemluvit o válce. V marastu, který přináší, lze ale najít i pozitivní momenty. Třeba způsoby, kterými se Česko a jeho firmy snaží pomáhat.
Český byznys se emancipuje, firmy čím dál víc působí ve veřejném prostoru jako dobrý příklad. Ukázalo se to i v souvislosti s válkou na Ukrajině.
Nové číslo @ForbesCesko, jen čísla třeba u I. L. jsou aktuálně mnohem vyšší 💪💰. Nevím, do jaké míry jste @ilblog věřící, ale třeba v bibli se píše, že kdo dává štědře na správné věci, bude se mu dařit ještě víc (parafrázuju). Ať se Vám @ilblog daří ještě víc!! pic.twitter.com/Zsr5DJ3FTa
— MARTIN (@Freemindman4) April 9, 2022
My jsme náš 20milionový příspěvek rozdělili na dvě části. 9 miliónů korun jsme poslali přímo organizacím (Člověku v tísni, Adře a Českému červenému kříži), 1 milión Kč poslalo GLAMI. Dalších 10 miliónů jsme nabídli našim firmám na podporu jejich pomoci, která by jinak byla nad rámec jejich rozpočtu.
Obecně platí, že nějak pomohly a pomáhají snad úplně všechny firmy z našeho portfolia. Šampionem v rychlé a efektivní pomoci se jako vždy ukázal Rohlík. V Rohlíku dlouhodobě spolupracují mimo jiné i s Člověkem v tísni, který pak dotované potraviny rozděluje tam, kde jsou nejvíce potřeba. Po domluvě s týmem Rohlíku jsme uvolnili 2,5 mil. korun, které šly právě na tento účel.
Práce pro lidi z Ukrajiny je také obrovské téma. Cílem Grasonu je dát jim možnost si najít legální práci napřímo bez prostředníků a s transparentním vyplácením. A to jak stálé, tak především flexibilní úvazky, protože z Ukrajiny prchají především ženy s dětmi. Více o tom píše třeba zakladatel Grasonu Karel Mařík na svém LinkedINu, Grason se také spojil s Nelisou a Středočeským krajem. Je nám ctí, že je v tom můžeme podporovat.
Právě spolupráce soukromého a veřejného sektoru byla tématem skvělé akce, kterou organizovala Via Clarita. Obsahovým základem byla studie PAQ Research a Českých priorit “Integrace uprchlíků v ČR”. Zde najdete shrnutí toho nejdůležitějšího, moc ale doporučuju prohlédnout hlavně prezentaci plnou důležitých dat. Bez nich si jde rozsah aktuální imigrační vlny jen těžko představit a připustit.
Teď ze startupové oblasti: Czechcrunch sepsal přehled 5 nejdůležitějších transakcí v technologickém sektoru. Udělalo nám radost, že tři z těchto pěti obchodů se týkají firem z našeho portfolia. Konkrétně jde o Rohlik Group, Rossum a Twisto.
Taky se nás ptali z Forbesu, kolik peněz jsme investovali v loňském roce. Odpověděli jsme a pak se z článku dozvěděli, že to bylo nejvíce z českých startupových fondů. Těžko říct, jak to bude letos. E15 přinesla článek o tom, jak válka mění vše včetně investičních strategií.
Zpět k pozitivnějším změnám. Do Miton týmu přibyly Kateřina Chvalinová jako finanční manažerka a Markéta Nováková jako HR business partner (více na blogu). Další dva kolegy/ně aktuálně hledáme, konkrétně recruiter/ku a analytičku/analytika.
O recruitingu jsem si povídala i v nové epizodě našeho podcastu. Mým hostem byla Barbora Habětínková ze Shipmonku, kde při hledání technických lidí nedělají kompromisy. Tady je rozhovor s Bárou.
Kromě nových kolegyň do Mitonu přibyly i dvě společnosti - krypto burza Coinmate a krypto platební brána Confirmo. Další peníze jsme investovali také do Qerka, Boataround, Nelisy, Scuku a Knihobotu.
Co číst a poslouchat
Sdílet článek
(Tisková zpráva) Do hlavní sezóny vstupuje vyhledávač nábytku Biano s novým vedením. Na pozici CEO nově působí Peter Hupka, dvojkou ve firmě je dosavadní CMO Ondřej Bolkovec, který nyní zastává pozici provozního ředitele (COO). Projekt z portfolia investiční skupiny Miton, který loni přivedl partnerským e-shopům objednávky za 1,7 mld. korun a je ziskový, má s novým vedením ještě ambicióznější plány.
Je jednou z těch velmi úspěšných technologických firem, o kterých se mezi zasvěcenými dobře ví, ale v médiích je příliš nevidíte. Z Glami se během 10 let stal největší vyhledávač a online katalog módního zboží a doplňků. Působí ve 13 zemích, jeho zákazníci udělají téměř půl milionu objednávek měsíčně a módní e-shopy si díky němu letos připočítají 4 mld. Kč k tržbám. Velkou a ziskovou mezinárodní firmou se Glami, které dnes jako CEO vede Ján Kešelák, nestalo jen tak.
Na takovou triviální věc jako web se přece nikdo nachytřovat nepotřebuje. Nebo? Rozhovor s Martinem Koptou a Jakubem Goldmannem je plný velmi praktických tipů, třeba na to, jak přesně se uživatelů ptát, když se opravdu chcete něco užitečného dozvědět. Nebo jak v Karlíně zorganizovat uživatelské testování zadarmo.