David Špinar
Home decor, marketplace, Direct2Consumer, vlastní výroba s unikátní technologií. Polský Displate ve svém business modelu kombinuje všechny tyto prvky a k tomu přidává globální působnost. Na letošních plánových 20 mil. dolarů tržeb budou mít největší podíl zákazníci z USA. To všechno jsou důvody, proč jsme se do Displate rozhodli investovat.
V druhém investičním kole o celkové velikosti 3 mil. dolarů jsme do firmy vložili 2 miliony dolarů. Kola se spolu s námi účastnilo ještě české VC Credo Ventures, které do Displate investovalo už v prvním dvoumilionovém kole minulý rok (článek na Techcrunch).
Displate je výrobce kovových “plakátů”, tzv. displatů. Ty jsou unikátní v několika ohledech. Zaprvé si je Displate sám vyrábí s použitím několika vlastních patentů. Na zeď se upevňují díky speciálním magnetům.
Zadruhé jde o originální designy, které na marketplace umisťují jednotliví nezávislí umělci z celého světa. Zákazník si vybere design a Displate se postará o výrobu dekorace a doručení, umělci pak vyplatí provizi. Dalším zdrojem designů jsou licence od takových jmen jako Marvel nebo Star Wars.
Naše investice tak jde do už zavedené firmy s tržbami v řádech stovek miliónů korun, s globální působností a vedené seniorním týmem ze zahraničí, konkrétně z Varšavy. Jde současně o naši další investici do “nakupování očima”. Věříme, že Displate můžeme pomoci nejen finančně, ale také díky know-how a synergiím v rámci našeho portfolia.
Displate plánuje letos utržit 20 mil. dolarů. Svoje práce zde nabízí 7200 nezávislých umělců z 86 zemí, celkově si zákazníci mohou vybírat z 135 000 designů. Největší podíl na tržbách mají zákazníci z USA. Za každý prodaný displate je díky spolupráci s nadací Trees for the Future zasazeno 10 stromů - aktuální stav je 5 804 090 vysazených stromů.
Sdílet článek
Eva Kuttichová se k longevity dostala přes biohacking a téma dlouhověkosti ji chytilo natolik, že spoluzaložila startup Macromo. Ten nedávno dostal investici od TCF, fondu Tomáše Čupra. Jaké jsou současné trendy v longevity? Jaký má názor na amerického podnikatele Bryana Johnsona? A co všechno v Macromo dokáží testovat a měřit?
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?