Michala Gregorová
Eva Kuttichová se k longevity dostala přes biohacking a téma dlouhověkosti ji chytilo natolik, že spoluzaložila startup Macromo. Ten nedávno dostal investici od TCF, fondu Tomáše Čupra. Jaké jsou současné trendy v longevity? Jaký má názor na amerického podnikatele Bryana Johnsona? A co všechno v Macromo dokáží testovat a měřit?
„Macromo pomáhá lidem pochopit jejich zdraví. Interpretujeme biomarkery, děláme DNA a krevní testy,“ vysvětluje v úvodu Eva Kuttichová.
Eva se dostala k longevity díky zájmu o biohacking. Téma dlouhověkosti v současnosti nejvíc proslavil americký podnikatel Bryan Johnson skrze nejrůznější marketingové stunty, jako když si vyměnil plazmu se svým synem a natočil o tom video.
Největším trendem v longevity jsou překvapivě mikroplasty. Podle Evy je to tím, že už vznikají první standardizované metody, jak je měřit v lidském těle.
A co si vzít z longevity přístupu do běžného života? Eva doporučuje hlavně eliminovat špatné návyky, jako je kouření a pití alkoholu. Spánek 8 až 9 hodin, kombinace silového tréninku a kardia, strava bohatá na vlákninu a proteiny a měření jsou klíčem ke zdraví. Jak sama říká, "je to jednoduché, ale není to snadné".
Podle Evy bude stále důležitější se pravidelně testovat a trackovat si váhu, spánek či třeba krevní tlak. „Naším cílem je být health kouč a dávat lidem plán, jak mohou žít déle a zdravěji ,“ uzavírá.
Více o startupu Macromo a longevity se dozvíte ve videu nebo ve své oblíbené podcastové appce.
Obsah rozhovoru s Evou Kuttichovou
00:00 Co Macromo dělá a co testuje
06:31 O investici od Tomáše Čupra
08:08 Jaké jsou trendy v longevity byznysu
13:16 O osobnostech longevity, jako je Bryan Johnson, Petera Attia a Andrew Huberman
19:18 Co si z longevity přístupu vzít do běžného života (do’s and dont's)
31:09 Nejdůležitější markery a jak s nimi pracuje Macromo
35:26 Jak v Macromo začínali, DNA testy a jak se dá měřit
40:59 Na co Eva Kuttichová v longevity změnila názor a s čím experimentuje
Zmíněné v rozhovoru:
Přehrajete také na:Sdílet článek
Česko má novou a dobrou (!) úpravu ESOPů. Náš tým zaměřený na gastrotech představil novou značku Piano. Náš podcast měl samé super hosty. Čím začneme?
(tisková zpráva) Představte si AI agenta, jehož úkolem je doručit vám informace, které potřebujete pro svůj byznys. Jen ty nejvíc relevantní, bez ohledu na to, z jakých hlubin internetu se vynořily, v kterém jazyce nebo formátu. Přesně takovou službu “osobního byznysového briefingu” chce nabídnout startup Aim. Za projektem stojí Michal Najman a Miton.
Letošní letní founders dinner byla barová a proběhla ve Forbíně. Venkovní party letos uděláme až na podzim, až budeme slavit 25 let.