Michala Gregorová
(tisková zpráva) Česká investiční skupina Miton dále posouvá svoje aktivity v digitalizaci gastronomie. Do jeho týmu přicházejí bývalý obchodní šéf plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz a zkušený produktový manažer Jakub Rafaj. Díky čerstvé investici do POS Experts a navýšení podílů ve společnostech Harsys a Savarin navíc skupina nově ovládá již 20 % trhu s pokladními systémy.

Portfolio Mitonu s nálepkou “gastrotech” zahrnuje projekty jako Qerko, Grason, Pecos či Septim. V tomto pokladním systému, který v českých restauracích dominuje, získal Miton v roce 2021 minoritní podíl. Ten o rok později navýšil, takže v Septimu nyní drží většinu. Do portfolia pokladních systémů patří od loňského roku i Harsys a Savarin. I v nich Miton čerstvě navýšil svoje podíly, konkrétně na 70 procent. A přidal investici do menšinového podílu v POS Experts.
“Pokladní systém je digitálním srdcem každého podniku. Podíly v pokladních systémem jsou důležitou částí naší snahy o vytvoření ekosystému, který zjednodušuje provozovatelům restaurací podnikání,” vysvětluje partner Mitonu Milan Zemánek.
Tomáš Mráz jako partner Miton gastrotech
Další novinkou jsou posily, které do Miton týmu zaměřeného na gastronomii přicházejí. První z nich je bývalý dlouholetý obchodní ředitel plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz. “Málokdo zná potřeby restaurací a jejich hostů lépe než Tomáš. Ze své pozice by měl strategicky vést veškeré naše ‘gastrotech’ aktivity,” komentuje jeho příchod Milan Zemánek.
Gastrotech projekty z portfolia Mitonu již nyní obsluhují významnou část trhu. Konkrétně přes ně proteče pětina z 230 miliard, které se v gastronomii každý rok utratí. “Potenciál je přitom daleko větší, pokud budou jednotlivé projekty ještě více spolupracovat a nabídnou restauratérům kompaktní all-in-one řešení pro jejich byznys. Je mým úkolem tuto vizi uskutečnit,” říká Tomáš Mráz.
Navrhnout digitální řešení, které podnikům usnadní život, pomůže Jakub Rafaj, seniorní produktový manažer a expert na uživatelskou zkušenost. Ten do Mitonu přichází po šesti letech v České televizi.
“Celé odvětví prochází v posledních letech proměnou, primárně vlivem post-covidových změn v chování nás, hostů. Celá gastronomie má technologický dluh, který je třeba dohnat. Stejně tak cítím, že generační obměna přináší do byznysu nové potřeby. Chci, aby podnikatelé v oboru byli spokojení a mohli se věnovat tomu, co je baví a co umí. To ostatní jim pomáhaly řešit technologie. Chceme v tom být velmi aktivní a stát se těmi, kteří umí jejich technologické potřeby řešit nejlépe,” uzavírá Tomáš Mráz.
Sdílet článek
(tisková zpráva) Startup, který na Stanfordu založili Johanna von der Leyen a Marek Miltner, mění způsob, jakým firmy a veřejné instituce pracují s geoprostorovými daty. Komplexní analýzy a rozhodování o fyzické infrastruktuře aktuálně vyžadují GIS specialisty. S PangeAI stačí napsat prompt. Cílem je učinit fyzický svět stejně prohledatelným a srozumitelným jako ten digitální.
Většina e-shopů dnes stále řídí ceny a sortiment spíš „pocitově“ než na základě tvrdých dat. Ruční kontrola konkurence, jednoduché cenové skripty nebo statické marže často nestačí v prostředí, kde se ceny mění několikrát denně. Právě na tento problém cílí projekt DeepScout, za kterým stojí Honza Mittner – host nového dílu našeho podcastu Cinkátko.
(tisková zpráva) I když firmy dobře vědí, že je může AI výrazně zefektivnit, většina se nedostane dál než k placenému ChatGPT účtu pro zaměstnance. Motivace ke zkoušení nových přístupů jim přitom nechybí, většina selže až v implementační fázi. Problém je v přístupu, které firmy vůči AI uplatňují, když k ní přistupují jako ke klasickému softwaru. A právě tady na scénu přichází Bandits, nový projekt Jiřího Štěpánka, Kryštofa Mitky a Mitonu.
