Jak řídit PR agenturu: Tipy od majitelů agentury FYI

Michala Gregorová
25. 1. 2020

Z předchozích epizod na téma PR už od Ondřeje Krátkého víte, že PR se dá dělat i vlastními silami, a jaké jsou hranice DYI přístupu v public/media relations. Co obnáší spolupráce s PR agenturou? Podle čeho si ji vybrat a jak ji řídit, aby výsledky byly co nejlepší? Dozvíte se to od majitelů PR agentury FYI Františka Brože a Honzy Řezáče.

Obsah epizody

  • 00:46 Pro jaké klienty FYI pracuje.
  • 02:12 Jaký je rozsah aktivit, které PR agentura může a umí zajistit? Co od agentury chtít a čekat od agentury?
  • 06:19 Proč PR dělat a proč za něj platit? Kdy s PR začít? V jakém režimu má PR agentura fungovat, jak moc uvnitř dění má být?
  • 13:12 Agentura vs. interní PR člověk. Co je lepší a kdy? A jde dělat PR dobře i bez agentury nebo interního specialisty?
  • 17:20 Jak poznat a vybrat dobrou agenturu? A jak poznat, že spolupráce funguje? Jakou míru proaktivity můžete čekat? 
    Na doplnění bych určitě zmínila ještě jednu důležitou věc, na kterou jsem v rozhovoru zapomněla: Chtějte vidět předchozí výsledky práce daného člověka. Dělal už pro podobné klienty? Zná novináře v médiích a rubrikách, které jsou pro vás důležité? Pokud máte možnost, klidně o referenci poproste některého z relevantních novinářů.
  • 21:10 Co ovlivňuje úspěch PR? (Jak to udělat, aby byly výstupy? Co agentura potřebuje?) + Související: Režim práce s agenturou: Jak často se vidět a být v kontaktu?
  • 24:51 Odměňování agentury, pevné fee vs. success fee.
  • 26:37 Co klienti chtějí a agentura jim to nemůže dát.
  • 28:52 Co agentury chtějí po klientech a často to nedostávají.

Další epizody na téma PR

  • PR zadarmo: Tipy od Ondřeje Krátkého z Liftaga
    Když chcete začít s PR, první otázka je jasná: Musíme za to platit? Ondřej Krátký se jako šéf Liftaga staral o publicitu sám a se skvělými výsledky, takže koho jiného se ptát, jak na PR bez agentury? A kdy nastává ten správný čas začít někomu za PR platit? To vše se dozvíte v první z epizod Cinkátka na téma PR.
  • Jak získat pozornost médií: Tipy od Zdravka Krstanova z Forbesu
    Je lepší, když novináře osloví neznámý founder/ka, nebo známá agentura? Má cenu posílat tiskové zprávy a chodí ještě někdo na tiskové konference? Když už o vás Forbes napíše, dá vám šanci zasáhnout do výsledného textu? Na praktické aspekty spolupráce s médii jsem se ptala redaktora Forbesu Zdravka Krstanova.
Přehrajete také na:
Sdílet článek