Tomáš Matějček
Představte si virtuální realitu, díky které se mohou zlepšovat hokejisté všech úrovní. Stačí aby si nasadili speciální brýle a vzali do ruky hokejku, jak jsou zvyklí. Pak už mohou trénovat střelbu na bránu prakticky bez omezení. Žádné čekání na volný led, žádný sparing partner, který jim musí přesně nahrát.
Virtuální realita je buzzword, který má na papíře tisíce využití, aplikace do praxe však zatím pokulhává. To platí i pro sportovní prostředí. Když jsme proto viděli, jak funguje Sense Arena, produkt si okamžitě získal naši pozornost. “Konečně,” chtělo se nám říct, po všech těžko použitelných VR produktech, které jsme dosud viděli.
Sense Arena nabízí velmi realistické prostředí hokejové arény, které simuluje hokejový trénink, konkrétně různá cvičení na zdokonalení přihrávky, střely, souhry a hokejového myšlení. A to jak díky propracované aplikaci, tak díky speciální hokejce, která propojuje virtuální realitu s fyzickým světem.
V Mitonu se nám na Sense Areně líbí hodně věcí. Produkt, tým, jeho globální ambice i možnost rozšíření na další sporty. S týmem jsme byli v kontaktu již od jara, a protože je firma úspěšná, rozhodli jsme se investovat stovky tisíc euro. Díky tomu jsme v Sense Areně získali menšinový podíl. A protože vizi věříme, chceme firmu v jejím rozvoji podporovat dlouhodobě.
Za vším stojí malý český tým. Zakladatel Sense Areny Bob Tetiva a jeho kolegové vyvíjí samotný interaktivní 3D software Sense Areny a zároveň i technologii zpětné vazby do fyzické hokejky, kterou drží hráč v ruce. Propojení s profesionálním hokejovým světem pak zajišťuje mimo jiné i Filip Pešán, trenér extraligového Liberce, který je současně spolumajitelem Sense Areny.
Filip Pešán zároveň drží dohled nad tvorbou a metodikou jednotlivých tréninkových cvičení, a to především pro úroveň profesionálního hokeje: “V každém sportu a v hokeji snad ještě víc, je nejdůležitější hráčova hlava! Když má pomalé reakce, špatný prostorový odhad, postřeh, nemůže z něj vyrůst špičkový hráč. To je přesně důvod, proč u nás v Liberci Sense Arenu používáme. Tisíce opakování konkrétních cvičení, jejichž správné provedení si hráč daleko rychleji osvojí, je unikátní výhodou tréninku ve VR,” říká k tomu Filip Pešán.
Nadšení byli ze Sense Areny i hráči klubu NHL Boston Bruins, který se tréninkem v české virtuální realitě chlubil i milionu fanoušků na svém Instagramu.
Sdílet článek
(Tisková zpráva) Do hlavní sezóny vstupuje vyhledávač nábytku Biano s novým vedením. Na pozici CEO nově působí Peter Hupka, dvojkou ve firmě je dosavadní CMO Ondřej Bolkovec, který nyní zastává pozici provozního ředitele (COO). Projekt z portfolia investiční skupiny Miton, který loni přivedl partnerským e-shopům objednávky za 1,7 mld. korun a je ziskový, má s novým vedením ještě ambicióznější plány.
Je jednou z těch velmi úspěšných technologických firem, o kterých se mezi zasvěcenými dobře ví, ale v médiích je příliš nevidíte. Z Glami se během 10 let stal největší vyhledávač a online katalog módního zboží a doplňků. Působí ve 13 zemích, jeho zákazníci udělají téměř půl milionu objednávek měsíčně a módní e-shopy si díky němu letos připočítají 4 mld. Kč k tržbám. Velkou a ziskovou mezinárodní firmou se Glami, které dnes jako CEO vede Ján Kešelák, nestalo jen tak.
Na takovou triviální věc jako web se přece nikdo nachytřovat nepotřebuje. Nebo? Rozhovor s Martinem Koptou a Jakubem Goldmannem je plný velmi praktických tipů, třeba na to, jak přesně se uživatelů ptát, když se opravdu chcete něco užitečného dozvědět. Nebo jak v Karlíně zorganizovat uživatelské testování zadarmo.