Michala Gregorová
Začínal v PR, pak se stal šéfem komunikace v top VC Index Ventures. Vojta Horna díky tomu spolupracuje s extrémně zajímavými foundery, kterým radí s komunikací. V čem umí PR firmám pomoct? Proč je podle něj LinkedIn pořád podceňovaný? Jak komunikují startup foundeři? A co dělat, když se tak trochu stydí?
„Foundeři mají něco společného, každý ale komunikuje jinak. Někteří to berou instinktivně a někteří stojí v pozadí,“ říká na úvod Vojta Horna, který je v kontaktu s lidmi, jako je Nik Storonsky (Revolut) nebo Dylan Field (Figma).
„Pokud jsou foundeři vidět v médiích, využívají vlastně svůj profil pro úspěch firmy, která roste společně s nimi. Když se ukazovat nechtějí, tak se o jejich osobní PR stará komunikační tým,“ pokračuje.
Vojta díky své práci v Indexu radí firmám s messagingem, mediálním tréninkem, komunikační strategií, vývojem kampaně, někdy i doporučuje agentury. „My jim vlastně pomáháme se dostat blíž k cíli,“ vysvětluje Vojta.
Když v PR začínal, možnosti pro foundery byly omezené. „Dneska jsou tady podcasty, newslettery a LinkedIn, který se pořád podceňuje. Ale pro začínající firmy je tam engagement zajímavější než na jiných sítích. Nejtěžší je začít. Lidi se často bojí odezvy, ale pak se ukáže, že je to lepší, než se očekávalo.“
Rozhovor s Vojtou se ale netýkal jen founderů a PR. Jak se dostat na TechCrunch? A co všechno patří mezi komunikační aktivity Indexu? Dozvíte ve videu nebo ve své oblíbené podcastové appce.
Obsah rozhovoru s Vojtou Hornou
00:00 Vojta představuje portfoliové společnosti Indexu a jejich foundery
07:52 Jak vypadá práce šéfa komunikace, kolik má Vojtův tým členů, co je Index Press
15:55 Budování osobního PR, když jsou foundeři introvertní, proč jsou tradiční média pořád relevantní
20:01 Přechod z domácího trhu na zahraniční, jak se stát mezinárodní firmou a dostat se na TechCrunch
27:55 Exkluzivita informace jako žolík, jak vytvořit příběh pro média, proč je skoro všechno za paywallem
34:12 Komunikační iniciativy Indexu (opravdu dlouhý seznam super projektů), aktivity k ESOPům a publikace Rewarding Talent
41:54 Jak se pořádají eventy pro foundery, schůzky s politiky, o žebříčku Not Optional
49:50 Dopady Not Optional na politiku a ekonomiku, trocha motivace na závěr :)
Zmíněné v rozhovoru:
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?