Michala Gregorová
Začínal v PR, pak se stal šéfem komunikace v top VC Index Ventures. Vojta Horna díky tomu spolupracuje s extrémně zajímavými foundery, kterým radí s komunikací. V čem umí PR firmám pomoct? Proč je podle něj LinkedIn pořád podceňovaný? Jak komunikují startup foundeři? A co dělat, když se tak trochu stydí?

„Foundeři mají něco společného, každý ale komunikuje jinak. Někteří to berou instinktivně a někteří stojí v pozadí,“ říká na úvod Vojta Horna, který je v kontaktu s lidmi, jako je Nik Storonsky (Revolut) nebo Dylan Field (Figma).
„Pokud jsou foundeři vidět v médiích, využívají vlastně svůj profil pro úspěch firmy, která roste společně s nimi. Když se ukazovat nechtějí, tak se o jejich osobní PR stará komunikační tým,“ pokračuje.
Vojta díky své práci v Indexu radí firmám s messagingem, mediálním tréninkem, komunikační strategií, vývojem kampaně, někdy i doporučuje agentury. „My jim vlastně pomáháme se dostat blíž k cíli,“ vysvětluje Vojta.
Když v PR začínal, možnosti pro foundery byly omezené. „Dneska jsou tady podcasty, newslettery a LinkedIn, který se pořád podceňuje. Ale pro začínající firmy je tam engagement zajímavější než na jiných sítích. Nejtěžší je začít. Lidi se často bojí odezvy, ale pak se ukáže, že je to lepší, než se očekávalo.“
Rozhovor s Vojtou se ale netýkal jen founderů a PR. Jak se dostat na TechCrunch? A co všechno patří mezi komunikační aktivity Indexu? Dozvíte ve videu nebo ve své oblíbené podcastové appce.
Obsah rozhovoru s Vojtou Hornou
00:00 Vojta představuje portfoliové společnosti Indexu a jejich foundery
07:52 Jak vypadá práce šéfa komunikace, kolik má Vojtův tým členů, co je Index Press
15:55 Budování osobního PR, když jsou foundeři introvertní, proč jsou tradiční média pořád relevantní
20:01 Přechod z domácího trhu na zahraniční, jak se stát mezinárodní firmou a dostat se na TechCrunch
27:55 Exkluzivita informace jako žolík, jak vytvořit příběh pro média, proč je skoro všechno za paywallem
34:12 Komunikační iniciativy Indexu (opravdu dlouhý seznam super projektů), aktivity k ESOPům a publikace Rewarding Talent
41:54 Jak se pořádají eventy pro foundery, schůzky s politiky, o žebříčku Not Optional
49:50 Dopady Not Optional na politiku a ekonomiku, trocha motivace na závěr :)
Zmíněné v rozhovoru:
Sdílet článek
Epizodu se stejným názvem jsem natočila už v roce 2022 se spoluzakladatelem Psyonu Standou Milotinským. Po více než třech letech už je nejvyšší čas na update, tentokrát s mitoním Vaškem Štruplem, který má oblast psychedelik na starost. Řeč byla o legalizaci těchto látek v USA i Česku (máme dobré zprávy), psychedelické klinice Psyon i o Vaškových aha-momentech z této oblasti.
(tisková zpráva) Startup, který na Stanfordu založili Johanna von der Leyen a Marek Miltner, mění způsob, jakým firmy a veřejné instituce pracují s geoprostorovými daty. Komplexní analýzy a rozhodování o fyzické infrastruktuře aktuálně vyžadují GIS specialisty. S PangeAI stačí napsat prompt. Cílem je učinit fyzický svět stejně prohledatelným a srozumitelným jako ten digitální.
Většina e-shopů dnes stále řídí ceny a sortiment spíš „pocitově“ než na základě tvrdých dat. Ruční kontrola konkurence, jednoduché cenové skripty nebo statické marže často nestačí v prostředí, kde se ceny mění několikrát denně. Právě na tento problém cílí projekt DeepScout, za kterým stojí Honza Mittner – host nového dílu našeho podcastu Cinkátko.
