Michala Gregorová
Kdo někdy strávil dovolenou na lodi, ví, že je to parádní zážitek. Pokud ho tedy nezkazí netransparentní služby zprostředkovatelů. Naštěstí technologie pronikají i do jachtaření, a zákazníci si tak místo dohadování v přístavu mohou loď vybrat na pár kliknutí doma na internetu. Stačí využít Boataround, do kterého jsme investovali 15 mil. Kč.
Zatímco Booking.com navždy změnil způsob, jakým si rezervujeme hotely, Boataround nabízí podobně jednoduchou službu pro booking lodí. Srovnání s Bookingem je na místě ještě z jednoho důvodu. Zakladatelé Boataround, Čech Pavel Přibiš a Slovenka Jana Escher, se totiž seznámili právě díky práci pro Booking.com. Boataround zakládali s cílem budovat globální službu, což se jim postupně daří.
“Trh s pronájmy jachet je zralý na změnu. Působí zde ne úplně transparentní poskytovatelé, takže zákazník ve výsledku zaplatí víc, přičemž se často i spálí, pokud jde o servis,” popisuje Pavel Přibiš a pokračuje: “Proto stavíme Boataround.com hlavně na transparentnosti. Všechny fotky jachet jsou aktuální, některé jsme dokonce dojeli vyfotit až na místo. Garantujeme vrácení peněz v případě nespokojenosti zákazníka a díky přímé vazbě na pronajímatele a objemu dokážeme nabídnout nejlepší cenu,” vypočítává.
Firma letos plánuje zprostředkovat pronájmy za půl miliardy korun. Investici oznamujeme ve chvíli, kdy se vyhledávání jachet zvýšilo meziročně o závratných 500 % a v Česku je už téměř nemožné si do konce prázdninové sezony rezervovat loď. Nicméně s týmem Boataround.com jsme si plácli již na konci minulého roku. A pak si říkali, že letos skoro jistě nikdo na dovolenou u moře nevyjede.
Jenže uplynulé měsíce i současná nejistá situace zásadně změnily uvažování zákazníků o tom, jak může vypadat letošní dovolená. Na jachty samozřejmě nejčastěji jezdí lidé, kteří už s jachtami mají nějakou zkušenost, ale výrazně se zvýšil podíl nováčků. “Zákazníci si v současné situaci nejčastěji chválí soukromí, kdy mají loď jen pro sebe a svoje přátele. Ale i cenu, protože ubytování v Chorvatsku vyjde například v případě osmičlenné skupiny na 500 Kč na osobu a noc s tím, že spousta skupin si na lodi i vaří.”
Ze zahraničních lokací Češi tradičně nejčastěji rezervují plachetnice právě v Chorvatsku. Velký zájem je podle očekávání i o tuzemskou dovolenou. Všechny jachty na Lipnu jsou do konce sezóny rezervované, stejně tak jachty na Orlíku, Slapech, to samé platí i pro Baťův kanál.
Investici, díky které jsme v Boataround získali menšinový podíl, firma využije na další růst. “Díky vlastní zkušenosti vím, jak je služba, kterou Boataround nabízí, na trhu potřeba. Do projektu přinášíme kromě financí také know-how s mezinárodním marketingem a otevíráním nových trhů,” komentuje investici partner Mitonu Milan Zemánek. Do firmy už dříve ve dvou kolech investovali soukromí investoři z platformy Crowdberry.
O Boataround
Sdílet článek
(Tisková zpráva) Do hlavní sezóny vstupuje vyhledávač nábytku Biano s novým vedením. Na pozici CEO nově působí Peter Hupka, dvojkou ve firmě je dosavadní CMO Ondřej Bolkovec, který nyní zastává pozici provozního ředitele (COO). Projekt z portfolia investiční skupiny Miton, který loni přivedl partnerským e-shopům objednávky za 1,7 mld. korun a je ziskový, má s novým vedením ještě ambicióznější plány.
Je jednou z těch velmi úspěšných technologických firem, o kterých se mezi zasvěcenými dobře ví, ale v médiích je příliš nevidíte. Z Glami se během 10 let stal největší vyhledávač a online katalog módního zboží a doplňků. Působí ve 13 zemích, jeho zákazníci udělají téměř půl milionu objednávek měsíčně a módní e-shopy si díky němu letos připočítají 4 mld. Kč k tržbám. Velkou a ziskovou mezinárodní firmou se Glami, které dnes jako CEO vede Ján Kešelák, nestalo jen tak.
Na takovou triviální věc jako web se přece nikdo nachytřovat nepotřebuje. Nebo? Rozhovor s Martinem Koptou a Jakubem Goldmannem je plný velmi praktických tipů, třeba na to, jak přesně se uživatelů ptát, když se opravdu chcete něco užitečného dozvědět. Nebo jak v Karlíně zorganizovat uživatelské testování zadarmo.