Miton
Čtvrtý rok existence, čtvrtá evropská země. Taková je aktuální bilance Bonami, internetového obchodu s nábytkem a bytovými doplňky. Bonami totiž po Polsku (2014) a Slovensku (2015) právě vstoupilo do Rumunska. Na spuštění zde čekalo přes 100 tisíc registrovaných zákazníků.
Bonami v roce 2015 utržilo 260 mil. Kč a bylo ziskové, letos plánuje překonat obrat půl miliardy Kč. Zahraniční expanze k růstu významně přispívají. Například Slovensko, tedy teprve rok starý trh, se má na letošních číslech podílet zhruba jednou třetinou.
“Od Rumunska máme podobná očekávání jako od Slovenska. Tam jsme začínali se 40 tisíci předregistrovanými zákazníky, v Rumunsku jsme přesáhli 100 tisíc registrací. I když místní internetový trh není tolik rozvinutý, má ohromný potenciál jak kvůli počtu obyvatel a rychlosti růstu, tak kvůli tomu, že si místní zákazníci potrpí na značkové zboží,” říká CEO Bonami David Šiška.
Stejně jako Slovensko a Polsko bude i rumunské Bonami obsluhovat pražský tým a také logistika bude kombinací pražského skladu a lokálních dopravců.
“Abychom zvládli rychlý růst a expanzi do další země, přestěhovali jsme se v srpnu do téměř 5x většího skladu v Jenči u Prahy, k dispozici tak máme 5791 m2. Výrazně posilujeme i tým. Na začátku roku nás bylo okolo čtyřiceti a nyní je to již bezmála osmdesát členů týmu, abychom byli na sezónu připravení,” dodává David Šiška.
O BONAMI
Internetový obchod s nábytkem a bytovými doplňky odstartoval v Česku v lednu 2013. V roce 2014 se rozšířil do Polska a o rok později na Slovensko. Bonami je projektem Václava Štrupla (spoluzakladatele online agentury H1.cz, kterou v roce 2010 s ostatními společníky prodal Ataxu) a investičního cirkusu Miton. V roce 2015 dosáhlo Bonami obratu 260 mil. Kč, pro rok 2016 je v plánu překonat půl miliardy Kč.
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?