Miton
Praha, 24. února 2016 - Rok 2015 uzavírá Bonami s tržbami 260 mil. korun a ziskem v řádu miliónů Kč. E-shop, který se dosud soustředil především na bytové doplňky, se chce v roce 2016 výrazněji zaměřit na prodej nábytku. Posílení v tomto segmentu má Bonami pomoci letos dosáhnout půlmiliardového obratu.

Na tržby přes 250 mil. Kč Bonami dosáhlo ve třetím roce své existence. „Oproti roku 2014 se nám podařilo vyrůst víc než dvojnásobně. Podobné plány máme i pro letošní rok, kdy chceme překonat hranici půl miliardy korun,“ říká spoluzakladatel Bonami Václav Štrupl.
Ve splnění cíle má pomoci výraznější vstup do segmentu online prodeje nábytku. “Trh s nábytkem v Česku má hodnotu cca 35 mld. Kč. Online obchody mají v tomto segmentu maximálně 10% podíl, vidíme zde tedy obří potenciál,” vysvětluje Václav Štrupl. “Nábytek prodáváme v menší míře od samého počátku Bonami, takže už víme, že zákazníci mají zájem i o velké kusy typu pohovek. Také jsme se naučili logistiku, která je v tomto segmentu poměrně obtížná. Takže nyní můžeme na tento trh vstoupit naplno,” dodává.
V roce 2016 chce Bonami prodat nábytek za 100 mil. Kč a v dalších letech toto číslo znásobit. „Během 3 let chceme patřit mezi největší české prodejce nábytku,“ říká Václav Štrupl. Obchod má v nabídce bezmála 2000 druhů nábytku a sortiment bude dále významně rozšiřovat. V plánu je rovněž rychlejší dodání či služby jako výnos do patra. Pomoci má i převzetí logistiky (Bonami dosud logistiku outsourcovalo přes externího dodavatele). V plánu je také stěhování do většího skladu.
Ačkoliv si agresivní růst vyžádal velké investice do marketingu, logistiky i týmu, bylo Bonami v loňském roce ziskové. Zisk činil řádově milióny Kč. Obchod rostl jak díky stále se zvyšující poptávce českých zákazníků, tak díky úspěšnému vstupu na slovenský trh. Zde obchod loni utržil přes 50 mil. Kč. Bonami je od roku 2014 také v Polsku.
O Bonami
E-shop s nábytkem a bytovými doplňky odstartoval v Česku v lednu 2013. V roce 2014 se rozšířil do Polska a o rok později na Slovensko. Bonami je projektem Václava Štrupla (spoluzakladatele online agentury H1.cz, kterou v roce 2010 s ostatními společníky prodal Ataxu) a investičního cirkusu Miton. V roce 2015 dosáhlo Bonami obratu 260 mil. Kč, pro rok 2016 je v plánu překonat půl miliardy Kč.
Kontakt pro média
Michala Gregorová
gregorova.michala@gmail.com
608 817 565
www.nejsmeagentura.cz
Sdílet článek
Epizodu se stejným názvem jsem natočila už v roce 2022 se spoluzakladatelem Psyonu Standou Milotinským. Po více než třech letech už je nejvyšší čas na update, tentokrát s mitoním Vaškem Štruplem, který má oblast psychedelik na starost. Řeč byla o legalizaci těchto látek v USA i Česku (máme dobré zprávy), psychedelické klinice Psyon i o Vaškových aha-momentech z této oblasti.
(tisková zpráva) Startup, který na Stanfordu založili Johanna von der Leyen a Marek Miltner, mění způsob, jakým firmy a veřejné instituce pracují s geoprostorovými daty. Komplexní analýzy a rozhodování o fyzické infrastruktuře aktuálně vyžadují GIS specialisty. S PangeAI stačí napsat prompt. Cílem je učinit fyzický svět stejně prohledatelným a srozumitelným jako ten digitální.
Většina e-shopů dnes stále řídí ceny a sortiment spíš „pocitově“ než na základě tvrdých dat. Ruční kontrola konkurence, jednoduché cenové skripty nebo statické marže často nestačí v prostředí, kde se ceny mění několikrát denně. Právě na tento problém cílí projekt DeepScout, za kterým stojí Honza Mittner – host nového dílu našeho podcastu Cinkátko.
