Miton
Praha, 24. února 2016 - Rok 2015 uzavírá Bonami s tržbami 260 mil. korun a ziskem v řádu miliónů Kč. E-shop, který se dosud soustředil především na bytové doplňky, se chce v roce 2016 výrazněji zaměřit na prodej nábytku. Posílení v tomto segmentu má Bonami pomoci letos dosáhnout půlmiliardového obratu.
Na tržby přes 250 mil. Kč Bonami dosáhlo ve třetím roce své existence. „Oproti roku 2014 se nám podařilo vyrůst víc než dvojnásobně. Podobné plány máme i pro letošní rok, kdy chceme překonat hranici půl miliardy korun,“ říká spoluzakladatel Bonami Václav Štrupl.
Ve splnění cíle má pomoci výraznější vstup do segmentu online prodeje nábytku. “Trh s nábytkem v Česku má hodnotu cca 35 mld. Kč. Online obchody mají v tomto segmentu maximálně 10% podíl, vidíme zde tedy obří potenciál,” vysvětluje Václav Štrupl. “Nábytek prodáváme v menší míře od samého počátku Bonami, takže už víme, že zákazníci mají zájem i o velké kusy typu pohovek. Také jsme se naučili logistiku, která je v tomto segmentu poměrně obtížná. Takže nyní můžeme na tento trh vstoupit naplno,” dodává.
V roce 2016 chce Bonami prodat nábytek za 100 mil. Kč a v dalších letech toto číslo znásobit. „Během 3 let chceme patřit mezi největší české prodejce nábytku,“ říká Václav Štrupl. Obchod má v nabídce bezmála 2000 druhů nábytku a sortiment bude dále významně rozšiřovat. V plánu je rovněž rychlejší dodání či služby jako výnos do patra. Pomoci má i převzetí logistiky (Bonami dosud logistiku outsourcovalo přes externího dodavatele). V plánu je také stěhování do většího skladu.
Ačkoliv si agresivní růst vyžádal velké investice do marketingu, logistiky i týmu, bylo Bonami v loňském roce ziskové. Zisk činil řádově milióny Kč. Obchod rostl jak díky stále se zvyšující poptávce českých zákazníků, tak díky úspěšnému vstupu na slovenský trh. Zde obchod loni utržil přes 50 mil. Kč. Bonami je od roku 2014 také v Polsku.
O Bonami
E-shop s nábytkem a bytovými doplňky odstartoval v Česku v lednu 2013. V roce 2014 se rozšířil do Polska a o rok později na Slovensko. Bonami je projektem Václava Štrupla (spoluzakladatele online agentury H1.cz, kterou v roce 2010 s ostatními společníky prodal Ataxu) a investičního cirkusu Miton. V roce 2015 dosáhlo Bonami obratu 260 mil. Kč, pro rok 2016 je v plánu překonat půl miliardy Kč.
Kontakt pro média
Michala Gregorová
gregorova.michala@gmail.com
608 817 565
www.nejsmeagentura.cz
Sdílet článek
Tereza Tížková z E2B buduje vztahy s vývojáři a AI agenti jsou její každodenní téma. Z podstaty své práce je totiž neustále v kontaktu s novými AI nástroji, a má tak velký vhled do toho, co se na tech scéně děje. Co všechno už AI agenti umí? Proč už je využívají i velké firmy? A proč si myslí, že je hloupost označovat AI agenty jako hype?
Startup Grason, který v roce 2018 založili Karel Mařík s Jarmilou Kowolowskou jako platformu pro flexibilní zajištění restauračního personálu, vstupuje do nové fáze. Jeho novým majitelem se stal Miton, který byl v Grasonu od roku 2019 investorem, a novou CEO Anna Pánková. Ta má za úkol Grason rozvinout novým směrem, tak aby restauratérům sloužil ke kompletnímu personálnímu řízení jejich podniku.
(tisková zpráva) Platforma pro zprostředkování operativního leasingu Driveto se prodává. Od investiční skupiny Miton, která byla zakládajícím investorem Driveta, společnost kupují internetový podnikatel a founder Driveta František Peterka (na úvodní fotografii) a společnost tibiQ Holding SE, která je v automotive prostředí etablovanou značkou. Noví majitelé získali v Drivetu každý 50procentní podíl.