Aim staví AI agenta pro byznysový briefing. Funguje proti FOMO a zahlcení informacemi

Michala Gregorová, Miton

Michala Gregorová

15. 7. 2025
nové investice
AI

(tisková zpráva) Představte si AI agenta, jehož úkolem je doručit vám informace, které potřebujete pro svůj byznys. Jen ty nejvíc relevantní, bez ohledu na to, z jakých hlubin internetu se vynořily, v kterém jazyce nebo formátu. Přesně takovou službu “osobního byznysového briefingu” chce nabídnout startup Aim. Za projektem stojí Michal Najman a Miton.

Tým Aim

Taky máte na svém to-do listu desítky hodin podcastů a při skimmování Twitteru si uvědomujete, kolik vám toho utíká? Jenže kde na to brát čas, aby člověk všechno usledoval. Navíc čas, který obvykle není efektivně investovaný, protože ty desítky hodin podcastů a stovky článků často skrývají třeba jen jednu důležitou informaci. Jenže ta zas může být pro váš byznys zásadní. Prostě FOMO, jak má být.

“Na to, aby člověk zůstal v obraze, už by často potřeboval osobního full-time analytika,” popisuje zakladatel Aimu Michal Najman. “Relevantní informace jsou rozeseté napříč platformami či podcasty a v různých jazycích. Algoritmy jsou navíc optimalizovány tak, aby sebraly co nejvíc naší pozornosti, nikoliv aby v co nejkratším čase poskytly co nejrelevantnější informace. Tady vidíme pro Aim obrovskou příležitost. Nepotřebujete full-time analytika nebo 100 hodin měsíčně, abyste byli v obraze."

Aim je AI agent pro kontinuální byznysový briefing, který se přizpůsobuje kontextu svého uživatele. “Zásadní skupinou zákazníků Aimu jsou startup foundeři či prostě majitelé firem. Potřebují vědět, co se v jejich segmentu děje, ale absolutně nemají čas vše sledovat. Benchmark od konkurence, nenápadně zmíněný v menším podcastu v němčině, přitom může zásadně zkvalitnit přemýšlení o jejich byznysu či ho posunout chytrým směrem,” vysvětluje Michal Najman.

Aim je aktuálně ve fázi neveřejného beta produktu, s prvními platícími klienty mezi VCs a startupy. “Stavíme nejlepšího AI agenta na byznysový briefing. Ten má mnoho komponent, které jdou zásadně nad rámec GPT wrapperu. Třeba řešíme klasifikační úlohu, kdy vyhodnocujeme, jestli daný kus informace patří do kontextu konkrétního zákazníka. Což je prostě věc, kterou nejde napromptovat,” popisuje Michal Najman.

Do projektu ještě před spuštěním vstoupil Miton v roli zakládajícího investora. Vložil do něj 300 tisíc euro a rozvoji produktu se bude věnovat zakládající partner Mitonu Tomáš Matějček. Ten má z portfolia na starost také Rohlik, Rossum, Sense Arenu či Graet.

“Chtěli jsme AI analytika, který přesně zná kontext každého z nás a hlavně se v rámci každého tématu dokáže zlepšovat s časem. Do toho jsme se zhruba před rokem potkali s Michalem Najmanem. V tehdejším MVP používal Aim LLMs velmi zajímavým způsobem, takže jsme začali společně iterovat, až se začal rodit Aim v současné podobě,” říká Tomáš Matějček.

Q&A: Co vše Aim čte a poslouchá?

  • Zprávy, tržní data a reporty.
  • Sociální sítě, fóra i menší, ale důležité zdroje pro jednotlivá odvětví.
  • Podcasty a newslettery.
  • Aktivity konkurence, zákazníků či firem, na které klient cílí.
  • Názory a novinky lidí, kteří ovlivňují daný segment (opinion leaders).

V čem se Aim liší od Deep Research funkcí?

Deep Research je skvělý na úvodní ponor do nového tématu. A bude ještě lepší, až si svůj oblíbený LLM chatbot propojíte s mailboxem či dalšími zdroji svého osobního kontextu. Aim je zas skvělý pro kontinuální briefing v rámci tématu. Čím více s ním spolupracujete, tím relevantnější výstupy dostáváte.

Proč je to lepší než sociální sítě?

I když vás TikTok nebo Google znají lépe než vaši rodiče nebo pes, jejich cílem je udržet co nejdéle vaši pozornost. To není fajn. AIM se nestará o společně strávený čas. Chce doručit relevantní informace v co nejkratším čase a pak nás nechat jít dělat, co potřebujete.

Case study: Aim pro Miton AI Newsletter

Aim team

Fotografie ke stažení

Sdílet článek

Mohlo by vás zajímat