Michala Gregorová
(tisková zpráva) Představte si AI agenta, jehož úkolem je doručit vám informace, které potřebujete pro svůj byznys. Jen ty nejvíc relevantní, bez ohledu na to, z jakých hlubin internetu se vynořily, v kterém jazyce nebo formátu. Přesně takovou službu “osobního byznysového briefingu” chce nabídnout startup Aim. Za projektem stojí Michal Najman a Miton.
Taky máte na svém to-do listu desítky hodin podcastů a při skimmování Twitteru si uvědomujete, kolik vám toho utíká? Jenže kde na to brát čas, aby člověk všechno usledoval. Navíc čas, který obvykle není efektivně investovaný, protože ty desítky hodin podcastů a stovky článků často skrývají třeba jen jednu důležitou informaci. Jenže ta zas může být pro váš byznys zásadní. Prostě FOMO, jak má být.
“Na to, aby člověk zůstal v obraze, už by často potřeboval osobního full-time analytika,” popisuje zakladatel Aimu Michal Najman. “Relevantní informace jsou rozeseté napříč platformami či podcasty a v různých jazycích. Algoritmy jsou navíc optimalizovány tak, aby sebraly co nejvíc naší pozornosti, nikoliv aby v co nejkratším čase poskytly co nejrelevantnější informace. Tady vidíme pro Aim obrovskou příležitost. Nepotřebujete full-time analytika nebo 100 hodin měsíčně, abyste byli v obraze."
Aim je AI agent pro kontinuální byznysový briefing, který se přizpůsobuje kontextu svého uživatele. “Zásadní skupinou zákazníků Aimu jsou startup foundeři či prostě majitelé firem. Potřebují vědět, co se v jejich segmentu děje, ale absolutně nemají čas vše sledovat. Benchmark od konkurence, nenápadně zmíněný v menším podcastu v němčině, přitom může zásadně zkvalitnit přemýšlení o jejich byznysu či ho posunout chytrým směrem,” vysvětluje Michal Najman.
Aim je aktuálně ve fázi neveřejného beta produktu, s prvními platícími klienty mezi VCs a startupy. “Stavíme nejlepšího AI agenta na byznysový briefing. Ten má mnoho komponent, které jdou zásadně nad rámec GPT wrapperu. Třeba řešíme klasifikační úlohu, kdy vyhodnocujeme, jestli daný kus informace patří do kontextu konkrétního zákazníka. Což je prostě věc, kterou nejde napromptovat,” popisuje Michal Najman.
Do projektu ještě před spuštěním vstoupil Miton v roli zakládajícího investora. Vložil do něj 300 tisíc euro a rozvoji produktu se bude věnovat zakládající partner Mitonu Tomáš Matějček. Ten má z portfolia na starost také Rohlik, Rossum, Sense Arenu či Graet.
“Chtěli jsme AI analytika, který přesně zná kontext každého z nás a hlavně se v rámci každého tématu dokáže zlepšovat s časem. Do toho jsme se zhruba před rokem potkali s Michalem Najmanem. V tehdejším MVP používal Aim LLMs velmi zajímavým způsobem, takže jsme začali společně iterovat, až se začal rodit Aim v současné podobě,” říká Tomáš Matějček.
Q&A: Co vše Aim čte a poslouchá?
V čem se Aim liší od Deep Research funkcí?
Deep Research je skvělý na úvodní ponor do nového tématu. A bude ještě lepší, až si svůj oblíbený LLM chatbot propojíte s mailboxem či dalšími zdroji svého osobního kontextu. Aim je zas skvělý pro kontinuální briefing v rámci tématu. Čím více s ním spolupracujete, tím relevantnější výstupy dostáváte.
Proč je to lepší než sociální sítě?
I když vás TikTok nebo Google znají lépe než vaši rodiče nebo pes, jejich cílem je udržet co nejdéle vaši pozornost. To není fajn. AIM se nestará o společně strávený čas. Chce doručit relevantní informace v co nejkratším čase a pak nás nechat jít dělat, co potřebujete.
Sdílet článek
Česko má novou a dobrou (!) úpravu ESOPů. Náš tým zaměřený na gastrotech představil novou značku Piano. Náš podcast měl samé super hosty. Čím začneme?
Letošní letní founders dinner byla barová a proběhla ve Forbíně. Venkovní party letos uděláme až na podzim, až budeme slavit 25 let.
Volání bylo vyslyšeno. Na konci června prošla sněmovnou úprava, která do české legislativy od 1.1.2026 zavádí úpravu ESOPů – zaměstnaneckých opčních programů, která by mohla být pro startupy použitelná. Co všechno úprava obnáší? Na to nám odpověděl Lukáš Konečný z Y Soft Ventures, který má na změně a její podobě zásadní podíl.