Témata
Startupový trh práce prošel za poslední dva roky velkými změnami. Na jejich hodnocení jsme se ptali Filipa Mikschika, zakladatele StartupJobs. Jeho portál už do firem přivedl přes 700 tisíc kandidátů. Řeč byla i o projektu Smart Market Report, který ukazuje velikost a potenciál celého startupového sektoru.
Při svém vstupu na trhu vzbudila Elonga dost pozornosti. Startup během měsíce vyprodal sklad a aktuálně se na zařízení čeká 1-2 měsíce.
Jaký bude rok 2024 v kryptu? Tým našeho web3 fondu Miton C je optimistický, a navíc se rozrůstá. Posiluje o Filipa Širokého, který přichází na pozici Research Partner.
Jak zaujmout někoho, kdo umí váš projekt posunout skokově dopředu? Matěj Matolín, který má s recruitingem pro startupy bezmála 10letou zkušenost, prozradí několik praktických tipů. Taky se dozvíte, zda už top lidi konečně zlevnili (ne) a kolik z nich chce sedět 5 dní v týdnu v kanceláři.
“Investice do českých startupů se meziročně snížily o 75 %,” píše Czechcrunch. Nicméně i tak se loni děly věci. Pojďme se na poslední měsíce podívat z našeho pohledu.
Sešli jsme se na Mikuláše a bylo to jako vždycky fajn. Nechyběly vánoční dárky s malou specialitou - když vám dárek neseděl, bylo možné si ho vyměnit s někým dalším. Takový vánoční networking bez rozpačitého přešlapování.
České startupy většinou řeší ESOP (zaměstnanecké akciové či opční programy) přes "virtuální" podíly. Honza Sláma, founder projektu FaceUP (v Česku jako Nenech to být) se rozhodl se svým týmem podělit o úspěch ve formě reálných podílů. S půlročním odstupem hodnotí celý proces a otevřeně doporučuje, co se mu osvědčilo a čemu se naopak máte vyhnout.
(Tisková zpráva) Do hlavní sezóny vstupuje vyhledávač nábytku Biano s novým vedením. Na pozici CEO nově působí Peter Hupka, dvojkou ve firmě je dosavadní CMO Ondřej Bolkovec, který nyní zastává pozici provozního ředitele (COO). Projekt z portfolia investiční skupiny Miton, který loni přivedl partnerským e-shopům objednávky za 1,7 mld. korun a je ziskový, má s novým vedením ještě ambicióznější plány.
Je jednou z těch velmi úspěšných technologických firem, o kterých se mezi zasvěcenými dobře ví, ale v médiích je příliš nevidíte. Z Glami se během 10 let stal největší vyhledávač a online katalog módního zboží a doplňků. Působí ve 13 zemích, jeho zákazníci udělají téměř půl milionu objednávek měsíčně a módní e-shopy si díky němu letos připočítají 4 mld. Kč k tržbám. Velkou a ziskovou mezinárodní firmou se Glami, které dnes jako CEO vede Ján Kešelák, nestalo jen tak.
Na takovou triviální věc jako web se přece nikdo nachytřovat nepotřebuje. Nebo? Rozhovor s Martinem Koptou a Jakubem Goldmannem je plný velmi praktických tipů, třeba na to, jak přesně se uživatelů ptát, když se opravdu chcete něco užitečného dozvědět. Nebo jak v Karlíně zorganizovat uživatelské testování zadarmo.
Jak dlouho se dá fungovat bez ucelené vizuální identity? Jsme důkazem, že minimálně 23 roků to jde. Jen to není úplně pohodlné ani účelné, zvlášť když máte chuť komunikovat a nechcete ve vizuální době splývat s pozadím. Takže jsme si jednu pořídili.