Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

2B Mrštíkova
Liberec, Liberec Region, 460 07
Czech Republic

8802miton-liberec-manez.jpg

Novinky

Do Miton týmu přibyla analytička Betka Sočuvková

M J

Z budapešťského Morgan Stanley k nám přestoupila Betka Sočuvková. Miton tým se díky ní rozrůstá o pozici byznys analytičky.

Pro Miton bylo a je typické, že jsme “našim” firmám blízko. Díky příchodu Betky získáváme další kapacitu, díky které můžeme jejich strategická rozhodnutí podpořit analyticky. Protože intuice je v byznyse nenahraditelná, ale data jsou data.

Zkušenou analytičku s radostí vítá i samotný Miton tým, který Betku zapojí třeba do rozhodování v rámci dealflow nebo při vyhledávání nových investičních příležitostí.

Jak se Betka ocitla po 3 letech strávených v Morgan Stanley a 4 letech v PPF zrovna u nás?

“Budapešť byla skvělá, ale už jsem se chtěla ponořit do nového sektoru a vrátit domů. Když jsem se začala rozhlížet po nové práci, zeptala se mě kamarádka, zda jsem se po něčem koukala i v Mitonu. Po měsíci v Karlíně jsem z téhle změny nadšená. Každý den je jiný, každý den se dozvídám něco nového.”

Betka_Socuvkova.jpg

Restu jde do světa

M J

Naše společná historie s Restu začala v roce 2013. Střih, o pět let později si od nás Restu kupuje Makro. Proč z toho máme radost?

Když jsme do Restu (tehdy ještě Alakarte vstupovali), firma spravovala online rezervace pro 200 českých restaurací. Teď už jsou jich tisíce a každý rok si přes Restu svoje místo rezervuje kolem půl milionu hostů. Nejen v Česku, ale taky Polsku, Maďarsku a na Slovensku. To už není vůbec málo, což ale neznamená, že to nemůže být násobně více a ve více zemích.

Restu také začínalo primárně jako služba pro hosty. To se časem změnilo, Restu přešlo do B2B segmentu a zákazníkem se staly restaurace.

B2B a velký potenciál v zahraničí. Když si poskládáte tyto dvě věci dohromady, lehce vám vyjde, že lepšího partnera než Makro jsme si pro Restu jen těžko mohli přát.

Teď přichází čas na citace z oficiální tiskové zprávy, které toto dobře vysvětlují.

„Naše klienty z řad majitelů a provozovatelů nezávislých restaurací podporujeme nabídkou digitálních řešení a umožňujeme jim tak další rozvoj,“ říká generální ředitel společnosti METRO AG Olaf Koch.

„Mnoho restauratérů rezervační systémy nepoužívá, neboť to s sebou nese značné náklady. Na druhou stranu jsou však dnes mnozí hosté zvyklí vyhledávat si restaurace přes internet a očekávají, že si restauraci online nejen vyberou, ale že si také budou moci rovnou zarezervovat místa. České Restu je v obou těchto ohledech na špici.“

Obrovský potenciál má Restu i v Česku: “Akvizice pomůže zajistit našim 50 000 odběratelům v oboru pohostinství v České republice jednodušší přístup k řešením, jež Restu nabízí,“ uvedl provozní partner společnosti METRO Miles Graham.

Za nás nezbývá než na závěr poděkovat za skvělou práci šéfovi Restu Jirkovi Moskalovi, šéfovi produktu Pavlovi Hůzovi, šéfovi vývoje Štěpánovi Čechovi a celému Restu týmu. Prošli si mnoha zásadními změnami, vždy v souladu se Jirkovým oblíbeným krédem, jehož autorem je Colin McRae, “if in doubt, flat out”.

jirka_moskal.jpg

Online rezervace jsou jen začátek digitální budoucnosti gastronomie. Jsme pyšní, že je “naše” Restu u toho.

Naše další polské dobrodružství se jmenuje Displate

M J

Home decor, marketplace, Direct2Consumer, vlastní výroba s unikátní technologií. Polský Displate ve svém business modelu kombinuje všechny tyto prvky a k tomu přidává globální působnost. Na letošních plánových 20 mil. dolarů tržeb budou mít největší podíl zákazníci z USA. To všechno jsou důvody, proč jsme se do Displate rozhodli investovat.

V druhém investičním kole o celkové velikosti 3 mil. dolarů jsme do firmy vložili 2 miliony dolarů. Kola se spolu s námi účastnilo ještě české VC Credo Ventures, které do Displate investovalo už v prvním dvoumilionovém kole minulý rok (článek na Techcrunch).

Displate je výrobce kovových “plakátů”, tzv. displatů. Ty jsou unikátní v několika ohledech. Zaprvé si je Displate sám vyrábí s použitím několika vlastních patentů. Na zeď se upevňují díky speciálním magnetům.

Zadruhé jde o originální designy, které na marketplace umisťují jednotliví nezávislí umělci z celého světa. Zákazník si vybere design a Displate se postará o výrobu dekorace a doručení, umělci pak vyplatí provizi. Dalším zdrojem designů jsou licence od takových jmen jako Marvel nebo Star Wars.

Naše investice tak jde do už zavedené firmy s tržbami v řádech stovek miliónů korun, s globální působností a vedené seniorním týmem ze zahraničí, konkrétně z Varšavy. Jde současně o naši další investici do “nakupování očima”. Věříme, že Displate můžeme pomoci nejen finančně, ale také díky know-how a synergiím v rámci našeho portfolia.

Displate plánuje letos utržit 20 mil. dolarů. Svoje práce zde nabízí 7200 nezávislých umělců z 86 zemí, celkově si zákazníci mohou vybírat z 135 000 designů. Největší podíl na tržbách mají zákazníci z USA. Za každý prodaný displate je díky spolupráci s nadací Trees for the Future zasazeno 10 stromů - aktuální stav je 5 804 090 vysazených stromů.