Michala Gregorová
Tereza Tížková z E2B buduje vztahy s vývojáři a AI agenti jsou její každodenní téma. Z podstaty své práce je totiž neustále v kontaktu s novými AI nástroji, a má tak velký vhled do toho, co se na tech scéně děje. Co všechno už AI agenti umí? Proč už je využívají i velké firmy? A proč si myslí, že je hloupost označovat AI agenty jako hype?
„Když je někdo devrel (developer relations), tak se stará o to, aby vývojáři věděli, co ve firmě děláme. Ta role je vzdělávací, ale i technická. Někteří devrelové jsou programátoři, já dělám víc eventy, články a marketing,“ říká Terka.
Pracuje v E2B s Vaškem Mlejnským, který byl rovněž hostem Cinkátka, a přiznává, že si nemohla vybrat lepší tým. I dynamika odvětví ji baví. „Sice nevíme, co se bude dít, ale reagujeme rychle. Vývojáři jedou no-bullshit přístup, takže v marketingu říkáme věci tak, jak jsou.“
Kromě komunikace s vývojáři se zaměřuje také na AI agenty. „Jsou to autonomní AI asistenti, kteří mají větší nástroje a paměť. Šetří peníze a čas, už i velké firmy s nimi pracují.“
Terka zmiňuje, že s AI agenty spolupracují například vývojaři z Rohlíku (doporučujeme velký rozhovor s Tomášem Čuprem) a spousta velkých firem. „To je všechno důkaz, že agenti nejsou jen hype.“
„Většina kódu bude generovaná AI, strašně to pokročilo. Možná to jednou nahradí juniorní programátory, jsem ale optimista a myslím, že to bude výhoda pro lidi, co rozumí odvětví,“ uzavírá.
Více o konkrétních AI agentech a Terčině práci se dozvíte ve videu nebo ve své oblíbené podcastové appce.
Obsah rozhovoru s Terezou Tížkovou
00:00 Kdo je devrel, Terčina role v týmu E2B a co E2B vlastně dělá
06:26 Kde se pohybuje komunita vývojářů, LinkedIn jako nová „tech-síť“ (i když...)
09:53 Definice AI agentů a jejich příklady: Claude vs. ChatGPT, Napkin, Replit, Cursor
15:50 Seznam AI agentů od E2B, hype kolem agentů a AI, jejich využití pro marketing a research
23:37 Překážky pro vývoj AI agentů, LLM modely, využívání kontextů pro generování AI obsahu
29:50 Computer Use agenti, Surf od E2B, programovací agenti a juniorní programátoři
35:26 Využívání AI pro hiring a efektivitu týmu
38:15 Co jí pomáhá zůstávat v obraze, o knize The Art of Doing Science and Engineering
Zmíněné v rozhovoru:
Přehrajete také na:Sdílet článek
Startup Grason, který v roce 2018 založili Karel Mařík s Jarmilou Kowolowskou jako platformu pro flexibilní zajištění restauračního personálu, vstupuje do nové fáze. Jeho novým majitelem se stal Miton, který byl v Grasonu od roku 2019 investorem, a novou CEO Anna Pánková. Ta má za úkol Grason rozvinout novým směrem, tak aby restauratérům sloužil ke kompletnímu personálnímu řízení jejich podniku.
(tisková zpráva) Platforma pro zprostředkování operativního leasingu Driveto se prodává. Od investiční skupiny Miton, která byla zakládajícím investorem Driveta, společnost kupují internetový podnikatel a founder Driveta František Peterka (na úvodní fotografii) a společnost tibiQ Holding SE, která je v automotive prostředí etablovanou značkou. Noví majitelé získali v Drivetu každý 50procentní podíl.
Začínal v PR, pak se stal šéfem komunikace v top VC Index Ventures. Vojta Horna díky tomu spolupracuje s extrémně zajímavými foundery, kterým radí s komunikací. V čem umí PR firmám pomoct? Proč je podle něj LinkedIn pořád podceňovaný? Jak komunikují startup foundeři? A co dělat, když se tak trochu stydí?