Milan Zemánek
Naše společná historie s Restu začala v roce 2013. Střih, o pět let později si od nás Restu kupuje Makro. Proč z toho máme radost?
Když jsme do Restu (tehdy ještě Alakarte vstupovali), firma spravovala online rezervace pro 200 českých restaurací. Teď už jsou jich tisíce a každý rok si přes Restu svoje místo rezervuje kolem půl milionu hostů. Nejen v Česku, ale taky Polsku, Maďarsku a na Slovensku. To už není vůbec málo, což ale neznamená, že to nemůže být násobně více a ve více zemích.
Restu také začínalo primárně jako služba pro hosty. To se časem změnilo, Restu přešlo do B2B segmentu a zákazníkem se staly restaurace.
B2B a velký potenciál v zahraničí. Když si poskládáte tyto dvě věci dohromady, lehce vám vyjde, že lepšího partnera než Makro jsme si pro Restu jen těžko mohli přát.
Teď přichází čas na citace z oficiální tiskové zprávy, které toto dobře vysvětlují.
„Naše klienty z řad majitelů a provozovatelů nezávislých restaurací podporujeme nabídkou digitálních řešení a umožňujeme jim tak další rozvoj,“ říká generální ředitel společnosti METRO AG Olaf Koch.
„Mnoho restauratérů rezervační systémy nepoužívá, neboť to s sebou nese značné náklady. Na druhou stranu jsou však dnes mnozí hosté zvyklí vyhledávat si restaurace přes internet a očekávají, že si restauraci online nejen vyberou, ale že si také budou moci rovnou zarezervovat místa. České Restu je v obou těchto ohledech na špici.“
Obrovský potenciál má Restu i v Česku: “Akvizice pomůže zajistit našim 50 000 odběratelům v oboru pohostinství v České republice jednodušší přístup k řešením, jež Restu nabízí,“ uvedl provozní partner společnosti METRO Miles Graham.
Za nás nezbývá než na závěr poděkovat za skvělou práci šéfovi Restu Jirkovi Moskalovi, šéfovi produktu Pavlovi Hůzovi, šéfovi vývoje Štěpánovi Čechovi a celému Restu týmu. Prošli si mnoha zásadními změnami, vždy v souladu se Jirkovým oblíbeným krédem, jehož autorem je Colin McRae, “if in doubt, flat out”.
Online rezervace jsou jen začátek digitální budoucnosti gastronomie. Jsme pyšní, že je “naše” Restu u toho.
Sdílet článek
Kombinace velmi praktických rad pro foundery (prvních 40 minut) a postřehů k budoucnosti AI, zábavy a vlastně celé západní společnosti. Rasty Turek v USA založil několik úspěšných projektů (jeho Pex v 2021 naraisoval 57M dolarů od Tencentu a právě se prodává), a i když už ho to párkrát málem zabilo (nebo spíš právě proto), nasbíral za 20 let zkušenosti jako málokdo z našeho regionu.
Kristína Čahojová v San Francisku buduje svůj femtech startup Kegg, který pomáhá ženám rychleji otěhotnět. Nedávno podepsala term sheet na series A. Nevybrala si přitom lehkou cestu, protože produktem je hardware, který se každé ráno vkládá do vagíny, navíc jde o medicínské zařízení, jehož tvrzenou účinnost musí schvalovat FDA.
Když se slovensko-český Around prodal v roce 2022 za 6 miliard korun Miru, byl to v našich končinách rekordní exit. Jak mohl Around uspět v konkurenci Google Meet či Zoomu? Jaká produktová vize přiměla zkušené foundery věřit, že našli mezeru na trhu? O tom všem, a hlavně o jeho produktové roli v Aroundu, Miru i Mixpanelu jsme se bavili s Vladem Hrudou. Ten aktuálně působí jako Group Product Manager v Miro, v Aroundu byl od roku 2021.