Milan Zemánek
Naše společná historie s Restu začala v roce 2013. Střih, o pět let později si od nás Restu kupuje Makro. Proč z toho máme radost?

Když jsme do Restu (tehdy ještě Alakarte vstupovali), firma spravovala online rezervace pro 200 českých restaurací. Teď už jsou jich tisíce a každý rok si přes Restu svoje místo rezervuje kolem p ůl milionu hostů. Nejen v Česku, ale taky Polsku, Maďarsku a na Slovensku. To už není vůbec málo, což ale neznamená, že to nemůže být násobně více a ve více zemích.
Restu také začínalo primárně jako služba pro hosty. To se časem změnilo, Restu přešlo do B2B segmentu a zákazníkem se staly restaurace.
B2B a velký potenciál v zahraničí. Když si poskládáte tyto dvě věci dohromady, lehce vám vyjde, že lepšího partnera než Makro jsme si pro Restu jen těžko mohli přát.
Teď přichází čas na citace z oficiální tiskové zprávy, které toto dobře vysvětlují.
„Naše klienty z řad majitelů a provozovatelů nezávislých restaurací podporujeme nabídkou digitálních řešení a umožňujeme jim tak další rozvoj,“ říká generální ředitel společnosti METRO AG Olaf Koch.
„Mnoho restauratérů rezervační systémy nepoužívá, neboť to s sebou nese značné náklady. Na druhou stranu jsou však dnes mnozí hosté zvyklí vyhledávat si restaurace přes internet a očekávají, že si restauraci online nejen vyberou, ale že si také budou moci rovnou zarezervovat místa. České Restu je v obou těchto ohledech na špici.“
Obrovský potenciál má Restu i v Česku: “Akvizice pomůže zajistit našim 50 000 odběratelům v oboru pohostinství v České republice jednodušší přístup k řešením, jež Restu nabízí,“ uvedl provozní partner společnosti METRO Miles Graham.
Za nás nezbývá než na závěr poděkovat za skvělou práci šéfovi Restu Jirkovi Moskalovi, šéfovi produktu Pavlovi Hůzovi, šéfovi vývoje Štěpánovi Čechovi a celému Restu týmu. Prošli si mnoha zásadními změnami, vždy v souladu se Jirkovým oblíbeným krédem, jehož autorem je Colin McRae, “if in doubt, flat out”.
Online rezervace jsou jen začátek digitální budoucnosti gastronomie. Jsme pyšní, že je “naše” Restu u toho.
Sdílet článek
(tisková zpráva) Startup, který na Stanfordu založili Johanna von der Leyen a Marek Miltner, mění způsob, jakým firmy a veřejné instituce pracují s geoprostorovými daty. Komplexní analýzy a rozhodování o fyzické infrastruktuře aktuálně vyžadují GIS specialisty. S PangeAI stačí napsat prompt. Cílem je učinit fyzický svět stejně prohledatelným a srozumitelným jako ten digitální.
Většina e-shopů dnes stále řídí ceny a sortiment spíš „pocitově“ než na základě tvrdých dat. Ruční kontrola konkurence, jednoduché cenové skripty nebo statické marže často nestačí v prostředí, kde se ceny mění několikrát denně. Právě na tento problém cílí projekt DeepScout, za kterým stojí Honza Mittner – host nového dílu našeho podcastu Cinkátko.
(tisková zpráva) I když firmy dobře vědí, že je může AI výrazně zefektivnit, většina se nedostane dál než k placenému ChatGPT účtu pro zaměstnance. Motivace ke zkoušení nových přístupů jim přitom nechybí, většina selže až v implementační fázi. Problém je v přístupu, které firmy vůči AI uplatňují, když k ní přistupují jako ke klasickému softwaru. A právě tady na scénu přichází Bandits, nový projekt Jiřího Štěpánka, Kryštofa Mitky a Mitonu.
