David Špinar
Marketplace s nábytkem a bytovými doplňky Biano mění více než dva a půl roku po svém startu šéfa. Na pozici CEO nově nastupuje Michal Zelinka. Bianu se věnoval více než rok z pozice Associate jako člen centrálního týmu Mitonu, kterým zůstává i nadále. Na pozici CEO Biana střídá Jana Davídka, který Biano vedl od jeho vzniku a pomohl mu expandovat i na tři zahraniční trhy. Davídek se přesouvá do dozorčí rady společnosti, zůstává také jejím akcionářem a plánuje se více věnovat rodině.
Biano aktuálně nabízí více než 4 miliony produktů od více než 1 200 obchodníků ve čtyřech zemích. Na Biano.cz službu využívají zákazníci z České republiky, přes Biano.sk ve Slovensku, Biano.nl v Holandsku a Biano.ro v Rumunsku. Každý měsíc se přes Biano uskuteční desetitisíce nákupů nábytku a dekorací do domácnosti.
Michal Zelinka do investiční skupiny Miton, do jejíhož portfolia Biano patří, přišel v roce 2016 ze společnosti Google. Z její dublinské pobočky pečoval o největší inzerenty v oblasti e-commerce z českého a slovenského trhu. Předtím absolvoval University of Manchester.
“Prvně bych chtěl moc poděkovat Honzovi za super práci, skvělou akceleraci firmy v loňském roce a úplně chápu jeho rozhodnutí a touhu trávit víc času s rodinou. Jsem moc rád, že jsme se dohodli s Michalem na nástupnictví a s ohledem na naši ambici expandovat do zahraničí se zúročí jeho zkušenosti s mezinárodním marketingem. Přejeme mu v jeho nové roli hodně štěstí,” říká Tomáš Matějček, zakládající partner skupiny Miton.
„V poslední době jsme výrazně rozšířili vývojářský tým Biana, zefektivnili marketing a plánujeme dále růst. S tím souvisí i to, že hledáme další talenty do týmu. Mohou se s námi podílet na další expanzi i mimo Evropu,“ říká Michal Zelinka.
Biano je aktuálně jednou z nejrychleji rostoucích služeb v portfoliu investiční skupiny Miton. Do portfolia této investiční skupiny patří aktuálně Bonami, Glami, Rohlik, Driveto, GoOut a řada zahraničních sester těchto značek například v Německu, Polsku, Francii, Španělsku, Itálii nebo na Slovensku. Mezi nejznámější již prodané projekty Mitonu patří Heureka.cz, Damejidlo.cz nebo Slevomat.cz. Aspoň jednu ze služeb, které Miton za uplynulých 17 let spustil nebo spoluvlastní, každý měsíc využívá už sedm z deseti Čechů, kteří jsou na internetu.
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?