Michala Gregorová
Eva Kuttichová se k longevity dostala přes biohacking a téma dlouhověkosti ji chytilo natolik, že spoluzaložila startup Macromo. Ten nedávno dostal investici od TCF, fondu Tomáše Čupra. Jaké jsou současné trendy v longevity? Jaký má názor na amerického podnikatele Bryana Johnsona? A co všechno v Macromo dokáží testovat a měřit?
„Macromo pomáhá lidem pochopit jejich zdraví. Interpretujeme biomarkery, děláme DNA a krevní testy,“ vysvětluje v úvodu Eva Kuttichová.
Eva se dostala k longevity díky zájmu o biohacking. Téma dlouhověkosti v současnosti nejvíc proslavil americký podnikatel Bryan Johnson skrze nejrůznější marketingové stunty, jako když si vyměnil plazmu se svým synem a natočil o tom video.
Největším trendem v longevity jsou překvapivě mikroplasty. Podle Evy je to tím, že už vznikají první standardizované metody, jak je měřit v lidském těle.
A co si vzít z longevity přístupu do běžného života? Eva doporučuje hlavně eliminovat špatné návyky, jako je kouření a pití alkoholu. Spánek 8 až 9 hodin, kombinace silového tréninku a kardia, strava bohatá na vlákninu a proteiny a měření jsou klíčem ke zdraví. Jak sama říká, "je to jednoduché, ale není to snadné".
Podle Evy bude stále důležitější se pravidelně testovat a trackovat si váhu, spánek či třeba krevní tlak. „Naším cílem je být health kouč a dávat lidem plán, jak mohou žít déle a zdravěji ,“ uzavírá.
Více o startupu Macromo a longevity se dozvíte ve videu nebo ve své oblíbené podcastové appce.
Obsah rozhovoru s Evou Kuttichovou
00:00 Co Macromo dělá a co testuje
06:31 O investici od Tomáše Čupra
08:08 Jaké jsou trendy v longevity byznysu
13:16 O osobnostech longevity, jako je Bryan Johnson, Petera Attia a Andrew Huberman
19:18 Co si z longevity přístupu vzít do běžného života (do’s and dont's)
31:09 Nejdůležitější markery a jak s nimi pracuje Macromo
35:26 Jak v Macromo začínali, DNA testy a jak se dá měřit
40:59 Na co Eva Kuttichová v longevity změnila názor a s čím experimentuje
Zmíněné v rozhovoru:
Přehrajete také na:Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?