Miton
Počátkem června další dvě Miton firmy vstoupily na rumunský trh. Po Bonami tam míří také inspirační e-shopy Biano a Glami.
Pro Glami, které agreguje trendy oblečení ze stovek módních e-shopů, je to již osmý evropský trh, kde služba působí. Biano, které inspiruje zákazníky při koupi nábytku vstupuje, po Slovensku a Holandsku, do třetí zahraniční země.
Rumunský trh je pro české e-commerce firmy velmi atraktivní, protože rychle roste. Celkové tržby na tomto trhu se loni zvedly o 30 % na 1,8 miliardy eur. Bonami tam letos očekává obrat ve výši 3,4 milionů eur. Aktuálně má za tři čtvrtě roku působení v Rumunsku přes půl milionu registrovaných uživatelů, do konce letošního roku jich plánuje mít 750 tisíc.
V současnosti je velikost fashion e-commerce na rumunském trhu téměř 400 milionů eur. Právě do tohoto segmentu vstupuje Glami.
“Do pěti let věříme ve dvojnásobek fashion e-commerce. Máme radost, že již ode dne spuštění Glami nabízí produkty od více než pěti set značek a známých prodejců jako jsou Reserved, Answear, Zoot, FashionUP, Bibloo, Mohito, Sin-Say. Naším nejbližším cílem je přidat více lokálních prodejců, kteří doposud koncept Glami neznají. Službu jsme symbolicky spustili 15. června v 15:15 rumunského času,“ říká Michal Jirák, zakládající partner Mitonu.
Dodává, že na tamní trh vstupují s cílem do konce letošního roku přinést partnerským e-shopům přes 3 milióny eur obratu. Start Glami má na starosti rumunský tým pod vedením zkušené expertky na e-commerce a on-line marketing Andreei Paleologu. Tým sídlí v Praze a je součástí 150 členného týmu Glami, který na všech trzích přináší partnerským obchodům každý měsíc obrat převyšující 11 milionů eur.
Do dvou týdnů budou mít rumunští zákazníci možnost vybírat si i nábytek z mnoha e-shopů na jednom místě na adrese www.biano.ro. Biano má zatím v Rumunsku spuštěný facebookový profil, který přilákal 31 000 fanoušků ještě před startem webu. To ukazuje na velký zájem zákazníků o online nákup nábytku. Kategorie zboží Home&Deco je na tamním trhu třetí největší. Biano aktuálně nabízí zákazníkům na svých webech přes 2 miliony produktů od více než 900 retailových partnerů v oblasti bydlení.
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?