Milan Zemánek
Těžké časy pro gastronomii nekončí. I když jsou podniky znovu otevřené, kvůli nejisté budoucnosti bojují s nedostatkem personálu. I přesto, nebo spíš právě proto stále více věříme našemu konceptu "chytré restaurace". Krize totiž nahrává digitalizaci celého odvětví a také vytváří tlak na co nejlepší pracovní podmínky. Proto jsme se nově rozhodli investovat 300 tisíc euro do B2B platformy Uget.
Uget restauračním týmům radikálně zjednodušuje práci se surovinami. Místo dosavadního stavu, kdy se zaměstnanci denně domlouvají s desítkami dodavatelů po e-mailu či telefonech, o naskladňování stylem "tužka papír" nemluvě, mají díky Ugetu k dispozici jednoduché prostředí pro objednávání všeho potřebného. A zatímco týmu Uget šetří čas i nervy, manažerům a majitelům dává přehled o stavu celého provozu. To je nedocenitelné hlavně v případech sítě více podniků nebo vlastní výroby, kdy je tok surovin ještě o něco komplexnější.
"Uget nám přinesl revoluci v procesu objednávek, šetřím díky němu více než tři hodiny denně na objednávkách pro naši síť. Navíc mám vždy kontrolu nad náklady, objednávkami a jednotlivými sklady," potvrzuje vedoucí sítě PokeHaus Yennessy Valencia.
Společnosti po znovuotevření trhu přibývají stovky zákazníků měsíčně, do platformy je současně zapojeno více než 400 dodavatelů z celé ČR. “Uget v současnosti využívají jak menší restaurační podniky, tak sítě restaurací a bister,” říká zakladatel Ugetu Ilya Ivanov. Díky variabilitě produktu, kdy se na základní funkce objednávek dají navázat další rozšíření a možnosti vyspělejších funkcí, je Uget ideálním řešením pro širokou škálu uživatelů. Jednoduše řečeno, Uget využijí všechny typy podniků, od malé kavárny až po síť velkých hotelů.
"Tým Ugetu to, stejně jako celá gastronomie, neměl poslední dva roky vůbec lehké. Obdivuji, jak se s tím zvládli popasovat a celé období využít ke zlepšování produktu. Díky tomu jim teď přibývají další a další zákazníci. Chceme být za Miton nejen finančním, ale také strategickým investorem. Propozice Ugetu doplňuje naše další projekty, kterými jsou Grason a Qerko, a uzavírá tak pomyslné kolečko od dodavatele surovin až po hosta v restauraci," komentuje novou investici partner Mitonu Milan Zemánek.
"Miton je vedoucím investorem nového kola, pro které sháníme ještě dal ší partnery, kteří nám pomohou i se zahraniční expanzí. Tu chceme směřovat na Západ, Česko je pro nás v tom nejlepším slova smyslu startovacím trhem, i díky partnerství s Grasonem, který restauracím pomáhá najít kvalitní personál, a s Qerkem, které zjednodušuje platby. Uget tuhle dvojici výborně doplňuje, když podnikům zjednodušuje administrativu a komunikaci s dodavateli," říká k tomu Ilya Ivanov.
Uget funguje pro podniky na bázi měsíčního předplatného, tedy jako SaaS ("Software as a Service"). Objednávání je pro restaurace zadarmo, předplatné se platí až při využití funkce automatického naskladnění.
V příštím roce by chtěl Uget získat jednotky tisíc nových zákazníků a dosáhnout tzv. GMV ve výši 2 mld. Kč. To znamená, že přes něj restaurace objednají zboží v této hodnotě.
"Věřím, že i když to nebude lehké, tým Ugetu to zvládne. Je totiž složený jak z profíků s dlouholetými zkušenostmi z gastronomie, tak z výjimečně talentovaných lidí se silným technologickým backgroundem. Jsem si jistý, že právě v tom spojení je síla, která může gastronomii pomoci dostat se ze současného nelehkého stavu," uzavírá Milan Zemánek.
Reference zákazníků
Díky tomu, že se naše síť restaurací Bagel Lounge začala rychle rozšiřovat a rozrůstat, začal nás čím dál více tížit problém objednávek zboží do jednotlivých poboček, kterou v různých městech. Firma Uget nám jako jediná nabídla fungující aplikaci, kterou je možné používat i na mobilních telefonech, což je pro nás obrovskou výhodou. Všechno objednávané zboží tak máme přehledně rozdělené podle dodavatelů a objednávky se vytvářejí mnohem rychleji, což nám velice šetří čas. Zaměstnanci mohou v rychlosti zadat zboží, které je nutné objednat a objednávky jedním kliknutím odešlou všem dodavatelům. Uget nám velice usnadnil a hlavně urychlil proces objednávek. Veškeré nastavení a další změny jsou řešené s maximální rychlostí.
Za tým Bagel Lounge
Klára Enčevová
manažerka restaurace
Jsme restaurace, která má velký výběr vín a spoustu dodavatelů. Objednávat každého zvlášť mi zabíralo spoustu času. Nyní vše objednám z jedné aplikace a navíc vidím historii všeho objednaného zboží.
Pavel Dvořáček
Head sommelier restaurace Aromi
Sdílet článek
Tereza Tížková z E2B buduje vztahy s vývojáři a AI agenti jsou její každodenní téma. Z podstaty své práce je totiž neustále v kontaktu s novými AI nástroji, a má tak velký vhled do toho, co se na tech scéně děje. Co všechno už AI agenti umí? Proč už je využívají i velké firmy? A proč si myslí, že je hloupost označovat AI agenty jako hype?
Startup Grason, který v roce 2018 založili Karel Mařík s Jarmilou Kowolowskou jako platformu pro flexibilní zajištění restauračního personálu, vstupuje do nové fáze. Jeho novým majitelem se stal Miton, který byl v Grasonu od roku 2019 investorem, a novou CEO Anna Pánková. Ta má za úkol Grason rozvinout novým směrem, tak aby restauratérům sloužil ke kompletnímu personálnímu řízení jejich podniku.
(tisková zpráva) Platforma pro zprostředkování operativního leasingu Driveto se prodává. Od investiční skupiny Miton, která byla zakládajícím investorem Driveta, společnost kupují internetový podnikatel a founder Driveta František Peterka (na úvodní fotografii) a společnost tibiQ Holding SE, která je v automotive prostředí etablovanou značkou. Noví majitelé získali v Drivetu každý 50procentní podíl.