Glami
Biano
Donio
Heureka
AI, augmented workforce
E-commerce
Spolu s Michalem Jirákem budoval od roku 2006 cenový srovnávač Heureka, který o šest let později koupila internetová skupina Allegro. Tomáš následně portál pod novým majitelem vedl, chtěl si vyzkoušet pozici CEO. “Byla to dobrá zkušenost, ale na mě to bylo moc korporátní prostředí, táhlo mě to zpátky,” vzpomíná na dobu, kdy se stal pátým partnerem Mitonu.
Do Mitonu se vrátil v roce 2013 a opět spojil síly s Michalem Jirákem. Když přemýšleli, kam napnou své síly, rozhodli se pro oblast módy. “Je to největší kategorie v e-commerce a stále rychle roste. Celosvětově v byznysu s módou protečou tři biliony dolarů a vstup do online světa je klíčová otázka všech hlavních značek,” naznačuje Tomáš, kterému kamarádi a kolegové neřeknou jinak než Hoťák. Úvaha tedy byla jasná: pojďme udělat službu, která lidem pomůže se v nabídce eshopů a módních brandů vyznat a která zároveň poslouží jako inspirace. A tak vznikl módní vyhledávač GLAMI, kde Tomáš působí jako CEO.
První střípky zdrojového kódu GLAMI vznikly v létě 2013, v Česku služba odstartovala tentýž rok v říjnu. A celkem rychle se ukázalo, že původní překlad, že lidé ocení službu, která jim pomůže s výběrem, byl správný. Dnes GLAMI působí v 17 evropských zemí a jen v roce 2020 zprostředkovalo partnerským obchodům nákupy za více než 200 mil. euro.
“Módní trendy se neustále mění. Značky přicházejí a zase mizí, mladí lidé objevují nové styly, někdy se pro ně vrací do minulosti. GLAMI je tu od toho, aby pomohlo vyprávět tyhle příběhy, ale současně zůstalo neutrální a nesoudilo,” dodává Tomáš.
Je jednou z těch velmi úspěšných technologických firem, o kterých se mezi zasvěcenými dobře ví, ale v médiích je příliš nevidíte. Z Glami se během 10 let stal největší vyhledávač a online katalog módního zboží a doplňků. Působí ve 13 zemích, jeho zákazníci udělají téměř půl milionu objednávek měsíčně a módní e-shopy si díky němu letos připočítají 4 mld. Kč k tržbám. Velkou a ziskovou mezinárodní firmou se Glami, které dnes jako CEO vede Ján Kešelák, nestalo jen tak.
Poslední týdny jasně ukázaly dvě věci. Zaprvé že finanční pomoc od státu je chaotická a pomalá. Tou druhou je síla komunit. Když se lidi spojí za jasně daným cílem, dokážou vlastními silami nevídané věci. Nástrojem, který v obou aspektech dokáže pomoci, je dárcovská platforma Donio. Jsme pyšní, že tenhle projekt je teď oficiální součástí rodiny firem, do kterých jsme v Mitonu investovali.
Může si firma o více než 50 lidech dovolit změnit rutinní pracovní místo a se všemi zaměstnanci se na několik dní přesunout do jiné země? Aniž by jim navíc bylo dopředu řečeno, kam se letí? A nebude výsledkem paralýza byznysu? To na vlastní kůži zjišťovali v českém vyhledávači módy Glami. Šéf Glami Tomáš Hodboď pro Forbes.cz sepsal, jak to dopadlo.