Michala Gregorová
Většina e-shopů dnes stále řídí ceny a sortiment spíš „pocitově“ než na základě tvrdých dat. Ruční kontrola konkurence, jednoduché cenové skripty nebo statické marže často nestačí v prostředí, kde se ceny mění několikrát denně. Právě na tento problém cílí projekt DeepScout, za kterým stojí Honza Mittner – host nového dílu našeho podcastu Cinkátko.
Kromě toho, že DeepScout se začíná úspěšně etablovat nejen na českém e-commerce trhu, je zajímavá i Honzova historie. Založil a úspěšně prodal projekty jako Jízdomat (2016 ho akvíroval BlaBlaCar) či Proudly (2019 projekt akvírovalo Welcome to the Jungle). Řeč tak byla i tom, jaké to je, rozjíždět už několikátou firmu a jak předchozí zkušenosti Honzovi pomáhají v DeepScoutu.
Samozřejmě jsme se bavili i o tom, co DeepScout dělá: „V DeepScoutu pomáháme e-shopům lépe rozhodovat o tom, co prodávat a za kolik. Sbíráme data z trhu, párujeme je na katalog klienta a překládáme to do srozumitelných doporučení pro cenovou a sortimentní strategii,“ vysvětluje Honza.
Jak DeepScout funguje? Platforma sleduje nabídku, cenu a dostupnost produktů napříč konkurencí a celý proces stojí na třech klíčových krocích: sběr dat z trhu, párování produktů a návrh konkrétního doporučení pro pricing nebo PPC kampaně.
Podle Honzy dnes stále ani většina velkých e-shopů nemá skutečně robustní data-driven pricingovou strategii. Přitom právě ceny a práce se sortimentem mají přímý dopad na výkon i celkovou ziskovost.
Data DeepScout zpracovává pomocí AI, ale i tak se potýká s řadou technických výzev – například s antiscrapingovou ochranou některých e-shopů. „Je to nevyřešitelný problém, ale už jsme se s tím smířili,“ dodává Honza.
A kolik služba stojí? „Když jsi menší e-shop, máš třeba 2000 položek, sleduješ 5 konkurentů a data chceš jednou týdně, jsou to jednotky tisíc měsíčně,“ doplňuje Honza.
Celý rozhovor s Honzou Mittnerem si můžete pustit ve videu nebo ve své oblíbené podcastové aplikaci.
Obsah rozhovoru s Honzou Mittnerem
00:00 Honzův příběh, proč zakládá startupy, jaké jsou up and downs
05:24 Co DeepScout dělá, jak vzniká cenová strategie v e-shopech
10:48 Jak se rozhodnout, jaký sortiment prodávat a za kolik
16:01 Jaké jsou nejčastější chyby v pricingu, datech a párování produktů
23:57 Jak Honza dostal nápad na DeepScout a jak mu s tím pomohla AI a LLM modely
31:56 Honzovy zkušenosti se startupy, hiringem a řízením firmy
39:44 Jaké AI tooly Honza používá a jak se orientuje v novinkách o umělé inteligenci a LLM
43:52 Proč Honzu fascinují drony, proč mají potenciál pro podnikání a jak s tím souvisí DeepScout
Miton a AI
Disclaimer: DeepScout patří do portfolia Mitonu.
Přehrajete také na:Sdílet článek
(tisková zpráva) Startup, který na Stanfordu založili Johanna von der Leyen a Marek Miltner, mění způsob, jakým firmy a veřejné instituce pracují s geoprostorovými daty. Komplexní analýzy a rozhodování o fyzické infrastruktuře aktuálně vyžadují GIS specialisty. S PangeAI stačí napsat prompt. Cílem je učinit fyzický svět stejně prohledatelným a srozumitelným jako ten digitální.
(tisková zpráva) I když firmy dobře vědí, že je může AI výrazně zefektivnit, většina se nedostane dál než k placenému ChatGPT účtu pro zaměstnance. Motivace ke zkoušení nových přístupů jim přitom nechybí, většina selže až v implementační fázi. Problém je v přístupu, které firmy vůči AI uplatňují, když k ní přistupují jako ke klasickému softwaru. A právě tady na scénu přichází Bandits, nový projekt Jiřího Štěpánka, Kryštofa Mitky a Mitonu.
Hosty živé debaty podcastu Cinkátko v rámci Miton AI Times byli Tomáš Gogár (co-founder a CEO Rossumu) a Martin Schmid (co-founder a CEO Equilibre). Diskutovali o tom, jaké je založit a budovat AI startup i jestli to má v roce 2025 vůbec smysl.
