Michala Gregorová
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
I nadále jde o nezávislé subjekty, Piano je pak dalším krokem na cestě ke kompaktnímu all-in-one řešení pro gastronomii a hotely, které podnikatelům zjednoduší a zefektivní provoz. V čele skupiny Piano stojí Tomáš Mráz, dlouholetý obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje.
“Chceme modernizovat podnikání v gastronomii. Naším cílem je spokojený hospodský nebo hoteliér, který se může soustředit na zlepšení hostova zážitku, ne na papíry a tabulky. Spojením špičkových produktů, byznysového mindsetu a zkušeností z Mitonu vzniká silný hráč, který má našlápnuto pozitivně ovlivnit celý trh,” popisuje vizi Piana Tomáš Mráz, který do Mitonu přišel na konci loňského roku.
Výchozí pozice nové skupiny je poměrně silná. Projekty, které tvoří značku Piano, již nyní obsluhují významnou část trhu. Konkrétně přes ně proteče šestina z 230 miliard, které se v české gastronomii každý rok utratí. Ačkoli Piano jako značka teprve vzniká, jeho produkty už nyní používá řada špičkových provozů v Česku, a to včetně velkých skupin jako je Ambiente, Zátiší group, AZ Catering services,Together nebo CPI Hotels. V celkovém součtu tedy Piano obhospodařuje více než 6 000 provozů s ročním obratem více než 36 miliard Kč.
“Piano pod jednou střechou spojuje osvědčené produkty jako Qerko, Pecosta, Septim, Grason, Savarin, Harsys, POS Expert nebo Protel – a ambicí není nic menšího než stát se jedničkou na trhu,” komentuje vznik Piana partner Mitonu Milan Zemánek, který už dvacet let stojí za rozvojem gastronomických investic skupiny. “Většina podniků ve svém každodenním chodu stále spoléhá na nespočet nástrojů, které spolu vzájemně nekomunikují. To se teď díky Pianu mění,” dodává dirigent Piana Tomáš Mráz.
První společná aktivita skupiny Piano se bude týkat chytré aplikace, se kterou budou mít provozovatelé přehled o své restauraci neustále po ruce – v reálném čase zobrazí tržby, náklady, zásoby i rezervace. Vše přehledně na mobilu nebo počítači. Její spuštění je naplánováno na podzim letošního roku.
Sdílet článek
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?
Tereza Tížková z E2B buduje vztahy s vývojáři a AI agenti jsou její každodenní téma. Z podstaty své práce je totiž neustále v kontaktu s novými AI nástroji, a má tak velký vhled do toho, co se na tech scéně děje. Co všechno už AI agenti umí? Proč už je využívají i velké firmy? A proč si myslí, že je hloupost označovat AI agenty jako hype?