David Špinar
Home decor, marketplace, Direct2Consumer, vlastní výroba s unikátní technologií. Polský Displate ve svém business modelu kombinuje všechny tyto prvky a k tomu přidává globální působnost. Na letošních plánových 20 mil. dolarů tržeb budou mít největší podíl zákazníci z USA. To všechno jsou důvody, proč jsme se do Displate rozhodli investovat.

V druhém investičním kole o celkové velikosti 3 mil. dolarů jsme do firmy vložili 2 miliony dolarů. Kola se spolu s námi účastnilo ještě české VC Credo Ventures, které do Displate investovalo už v prvním dvoumilionovém kole minulý rok (článek na Techcrunch).
Displate je výrobce kovových “plakátů”, tzv. displatů. Ty jsou unikátní v několika ohledech. Zaprvé si je Displate sám vyrábí s použitím několika vlastních patentů. Na zeď se upevňují díky speciálním magnetům.
Zadruhé jde o originální designy, které na marketplace umisťují jednotliví nezávislí umělci z celého světa. Zákazník si vybere design a Displate se postará o výrobu dekorace a doručení, umělci pak vyplatí provizi. Dalším zdrojem designů jsou licence od takových jmen jako Marvel nebo Star Wars.
Naše investice tak jde do už zavedené firmy s tržbami v řádech stovek miliónů korun, s globální působností a vedené seniorním týmem ze zahraničí, konkrétně z Varšavy. Jde současně o naši další investici do “nakupování očima”. Věříme, že Displate můžeme pomoci nejen finančně, ale také díky know-how a synergiím v rámci našeho portfolia.
Displate plánuje letos utržit 20 mil. dolarů. Svoje práce zde nabízí 7200 nezávislých umělců z 86 zemí, celkově si zákazníci mohou vybírat z 135 000 designů. Největší podíl na tržbách mají zákazníci z USA. Za každý prodaný displate je díky spolupráci s nadací Trees for the Future zasazeno 10 stromů - aktuální stav je 5 804 090 vysazených stromů.
Sdílet článek
Epizodu se stejným názvem jsem natočila už v roce 2022 se spoluzakladatelem Psyonu Standou Milotinským. Po více než třech letech už je nejvyšší čas na update, tentokrát s mitoním Vaškem Štruplem, který má oblast psychedelik na starost. Řeč byla o legalizaci těchto látek v USA i Česku (máme dobré zprávy), psychedelické klinice Psyon i o Vaškových aha-momentech z této oblasti.
(tisková zpráva) Startup, který na Stanfordu založili Johanna von der Leyen a Marek Miltner, mění způsob, jakým firmy a veřejné instituce pracují s geoprostorovými daty. Komplexní analýzy a rozhodování o fyzické infrastruktuře aktuálně vyžadují GIS specialisty. S PangeAI stačí napsat prompt. Cílem je učinit fyzický svět stejně prohledatelným a srozumitelným jako ten digitální.
Většina e-shopů dnes stále řídí ceny a sortiment spíš „pocitově“ než na základě tvrdých dat. Ruční kontrola konkurence, jednoduché cenové skripty nebo statické marže často nestačí v prostředí, kde se ceny mění několikrát denně. Právě na tento problém cílí projekt DeepScout, za kterým stojí Honza Mittner – host nového dílu našeho podcastu Cinkátko.
