Miton
Praha 12. listopadu 2015 – Investiční skupina Miton rozšiřuje své portfolio o Lavito.cz. Nový web je určený pro všechny milovníky zdraví, krásy, péče o tělo a relaxace. Pomůže jim ušetřit čas a objednat si všechny služby na jednom místě a online. Současně s českým Lavitem investuje Miton v Polsku do charakterově stejné služby, také pod značkou Lavito.pl. Jen na českém trhu má Lavito ambici příští rok prodávat služby za desítky milionů korun a stát se jednou z rychle rostoucích firem Mitonu. Mezi aktuálně největší projekty pocházející od této investiční skupiny patří Slevomat.cz, Rohlik.cz, Heureka.cz, Damejidlo.cz, Skrz.cz či Bonami.cz. Aspoň jednu ze služeb, které Miton za uplynulých 15 let spustil nebo spoluvlastní, už každý měsíc využívá sedm z deseti Čechů, kteří jsou na internetu.
Tisková zpráva ke stažení (.DOC)
Lavito.cz je primárně tvořeno pro využití v chytrých telefonech a díky znalosti polohy umožní vyhledání nejvhodnější služby v daném místě a čase. Nabídne také přímou rezervaci a platbu.
“Věříme tomu, že mít rád sám sebe a být se sebou spokojený je základem všeho. Lavito.cz je koncipované tak, aby si na něm i ten, kdo má jen málo času, mohl kdykoli rezervovat například nejbližší saunu nebo holiče, který má právě volno. Naším cílem je, aby zákazníci měli přehled o kapacitě a dostupnosti každého poskytovatele služeb.”
— Petr Bartoš, ředitel Lavito.cz
Tým Lavita tvoří zatím 15 lidí. Do konce března 2016 má nový web ambici získat 1 000 smluvních partnerů a 30 000 stálých zákazníků.
Za patnáct let svého působení nastartoval Miton sám nebo s dalšími investory jen na českém trhu přes 20 firem a 13 z nich úspěšně prodal. Dalších deset firem spoluvlastní v sedmi zemích Evropy. Nejrychleji roste v posledních čtyřech letech, kdy se exponenciálně zvyšuje jak počet Čechů, kteří služby firem z jeho portfolia využívají, tak hodnota investic Mitonu. Z peněz, které investiční skupina v roce 2011 získala za prodej Heureka.cz, investovala 70 milionů korun a vybudovala své současné portfolio firem v hodnotě podstatně přesahující jednu miliardu.
Společnosti, v nichž má Miton nyní podíl a které působí na českém trhu, dohromady zaměstnávají přes 600 lidí a za minulý rok si zákazníci jejich prostřednictvím koupili zboží za více než 3,5 miliardy korun.
„Baví nás stavět firmy úplně od začátku. Stále hledáme nové příležitosti a také talentované, pracovité lidi, kteří něco umí a mají chuť podílet se na projektech, které mění zavedená pravidla a nabízejí zákazníkům služby a zboží pohodlněji, výhodněji, s výbornou péčí, “ říká Tomáš Matějček, jeden ze šestice současných partnerů Mitonu.
Zakládajícími partnery Mitonu jsou Michal Jirák, Tomáš Matějček, Ondřej Raška a Milan Zemánek. V roce 2013 skupinu rozšířil Tomáš Hodboď, který s Mitonem spolupracoval na projektu Heureka.cz, a v roce 2015 se ke skupině přidal Václav Štrupl, který s Mitonem spustil Bonami.cz.
Kontakt pro média, Lavito.cz
Lucie Andrýsková
lucie.andryskova@lavito.cz
777090586
Kontakt pro média, Miton
Mirek Čepický
mirek@im-pr.cz
775011288
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?