Miton
Praha 7. října 2015 – Česká investiční skupina Miton posiluje v Polsku a začíná výrazně rozšiřovat pražský tým, který bude rozvíjet globální obchodní a marketingové aktivity Mitonu na trhu s módou. Domodi.pl, v níž má Miton významný majetkový podíl, koupila za 11,3 milionů PLN (v přepočtu cca 72 milionů Kč), svého největšího konkurenta, dvojku polského trhu s nabídkou módních značek, server Allani.pl. Obě služby dohromady v současné době každý měsíc navštíví 2,5 milionu milovníků módy. Domodi.pl akvizicí upevňuje svou pozici jedničky polského trhu.
Značka Domodi.pl patří do konceptu služeb na módní inspiraci sdružených pod Inspigroup.com, se kterou Miton jako jeden z hlavních investorů expanduje do Evropy. Mimo Polsko působí již v Česku, Německu, Itálii, Francii či Španělsku. Celkově ve všech zemích servery s módní inspirací z rodiny Mitonu zaznamenají každý měsíc přes 12 milionů návštěv a zprostředkují přes 150 tisíc objednávek módního zboží od více než 15 tisíc značek. V České republice působí pod značkou Glami.cz, kde je tuzemskou jedničkou na trhu s módní inspirací a každý měsíc ovlivní objednávky za 50 milionů korun ve stovkách českých e-shopů s oblečením a obuví.
„Jak v zahraničí, tak v Česku rychle rosteme. V současnosti v Praze posilujeme globální tým pro expanzi Glami konceptu do celé Evropy a hledáme talentované marketéry a obchodníky,“ říká Tomáš Hodboď, jeden ze šesti partnerů investiční skupiny Miton.
Ryze česká investiční skupina Miton vznikla v roce 2000 a je úzce spojená s mnoha známými internetovými projekty. Miton má významné podíly například v Bonami.cz, Glami.cz, Restu.cz, Rohlik.cz, Skrz.cz, Slevomat.cz, Startupjobs.cz, Twisto.cz a zahraničních pobočkách těchto firem. V minulosti Miton úspěšně spoluzaložil a prodal například Stahuj.cz, Damejidlo.cz, Heureka.cz a řadu dalších firem.
V současné době má portfolio Mitonu hodnotu kolem jedné miliardy korun a stamiliony korun připravené na další investice. Zakládajícími partnery Mitonu jsou Michal Jirák, Tomáš Matějček, Ondřej Raška a Milan Zemánek. V roce 2013 skupinu rozšířil Tomáš Hodboď, který s Mitonem spolupracoval na projektu Heureka.cz, a v roce 2015 se ke skupině přidal Václav Štrupl, který s Mitonem spustil Bonami.cz.
Kontakt pro média:
Mirek Čepický
mirek@im-pr.cz
775011288
Sdílet článek
(tisková zpráva) Do české gastronomie vstupuje nová značka, která ale zaštiťuje řadu už zavedených projektů. Pod názvem Piano vzniká skupina technologických firem, do níž patří třeba oblíbený startup Qerko nebo renomovaný pokladní systém Septim. Všechny projekty, které značka Piano zastřešuje, patří do portfolia investiční skupiny Miton.
Oba mají blízko k AI, každý ale z jiného úhlu. Zatímco Stanislav Fort je AI výzkumník, který prošel Google DeepMind i Anthropicem, a nyní je zakladatelem AI startupu, Kristina Fort se zabývá umělou inteligencí z pohledu governance a regulace. Jaký je rozdíl mezi Anthropicem a OpenAI? Proč se tak málo mluví o obecné umělé inteligenci? A proč musí být regulace AI flexibilní?
Petr Koubský je vedoucí vědecké rubriky Deníku N a spolumoderátor podcastu Sféry o technologiích, vědě a společnosti. Ve svých textech se dlouhodobě zabývá AI. Je srovnání dnešní AI revoluce s revolucí průmyslovou adekvátní? V čem je AI rozhodně lepší než člověk? A proč přestane stačit být průměrný?