Michala Gregorová

Do Mitonu nastoupila v roce 2018 na pozici šéfky komunikace, když předtím v rámci vlastní PR agentury pracovala pro klienty jako Rohlík či Bonami, poté byla CMO Rohlíku. V roce 2021 jí v Mitonu přibyla role investiční manažerky. Na starosti má Knihobot, zajímá ji re-commerce. Absolventka práv a studentka filozofie. Ráda se dozvídá nové věci a poznává nové lidi. Ty se pak často snaží umístit do některé z portfoliových firem.

Michala Gregorová

Současné projekty

Knihobot

Oblasti zájmu

Psychedelika, duševní zdraví

Re-commerce

Jak ti tvoje zkušenosti z komunikace pomáhají v práci investiční manažerky?

Komunikace je pro spoustu projektů klíčová, takže se často hodí, že jsem se svými 15 lety zkušeností nablízku. Hlavně jsem se ale díky práci v PR mohla koukat pod ruce řadě majitelů firem. Největší školou byly určitě tři roky spolupráce s Tomášem Čuprem. S Rohlíkem jsem byla skoro od startu, později i jako součást jeho managementu. Tolik bych se o byznysu jinde nenaučila ani za deset roků.

Co máš tedy v Mitonu na starost?

  • Externí komunikaci. V podstatě brand Mitonu. Nese spoustu důležitých hodnot a já hlídám, aby to bylo vidět a esence se nepokrucovala.
  • Interní komunikaci. Aby naši foundeři měli mezi sebou co nejvíce propojení. Zkracuje to cestu.
  • Knihobot. Online knižní second-hand, jehož tým je současně talentovaný i svérázný. Cítím se tam dobře a občas taky užitečně.
  • Re-commerce. Nerada kupuju nové věci, takže snaha je otočit víc než jednou dává ohromný smysl.
  • Podcast. Jmenuje se Cinkátko a snažím se v něm probírat praktická byznysová témata s lidmi z praxe.
  • Talent. Přímo na HR máme zkušenou Markétu Pařízek, ale často dáváme hlavy dohromady, abychom chytré a zvědavé lidi co nejlépe nasměrovaly.

Proč tě zajímá re-commerce?

Vždycky jsem pracovala s B2C startupy, typicky v e-commerce. Když Michal Jirák přinesl téma tzv. re-commerce (poprvé, podruhé, potřetí), okamžitě mě to zaujalo. Od té doby jsem do tématu namočená. Sleduju, jak re-commerce roste a s čím vším bojuje, pozoruju, jak se lidí učí second-hand věci nejen kupovat, ale také prodávat, a přemýšlím, které části tenhle ekosystém postrádá.

Jaké jsou největší překážky pro re-commerce?

Je jich více. Second-hand se musí vymanit ze stigmatu něčeho trochu špinavého. Logistika je obrovský oříšek. A úplně na začátku je fakt, že většina věcí zkrátka a dobře není vyrobena natolik kvalitně, aby mohla sloužit více majitelům (vizte od strany 58 v McKinsey reportu).

Nicméně zákazníci se mění, mladší generace už při nákupu kalkuluje s tím, za kolik bude moci daný kousek v budoucnu prodat. A v módě se už z něčeho, co vypadalo jako průkopnictví, pomalu stává povinnost značek vůči zákazníkům.

Jaké projekty jsou pro tebe nejzajímavější? Kdo za tebou může přijít?

Kdokoliv z re-commerce. Ať už míří na koncové zákazníky či značky, ať už chce rozlousknout některý z logistických oříšků nebo třeba zlepšit zákaznickou zkušenost. Umíme pomoct i v úplně rané fázi. Díky Knihobotu a Bonami máme provozní know-how, díky Glami a dalším zase velké zkušenosti z módy/e-commerce.

Jak bys popsala svůj styl práce?

Ráda střídám kancelář plnou lidí s klidem doma. Nerada telefonuju, zato na mailu jsem stále. Ráda si povídám s lidmi 1:1, spíš v kavárně než v zasedačce. Ráda pomáhám, když to umím, ale nikomu nic necpu (i když…). Pomáhat a chránit, to je moje motto:)

Sansho FD 2b na zdraví

Co máš ráda na práci v Mitonu?

Svobodu a důvěru a k tomu ještě chytré, úspěšné, a přitom fajn lidi. V “baráku” navíc máme spoustu zkušeností, když nevíte, často zná odpověď někdo na dosah ruky.

Co u tebe prošlo časovým testem, tzn. čemu se věnuješ pravidelně už víc let?

Studium nových témat (to se zhmotnilo loni v přihlášce na filozofii), silový trénink, jóga, objevování fajn restaurací, vaření. A především blízké vztahy.

Jaké místo máš nejradši?

Čím dál víc jsou to místa, kde je les nebo aspoň výhled do něj. V Praze mě nejčastěji potkáte v karlínské Emě nebo v Kro Coffee u Jiřáku.

Články s Michalou